Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT IVF ICSI PAS 2014 Vastaa aiheeseen: IVF ICSI PAS 2014

Maiku
Osallistuja

Hei!

Olen muutamaan otteeseen tässä vuoden aikana käväissyt lueskelemassa tätä foorumia ja ajattelin nyt itsekin liittyä keskusteluun, kun tuntuu taas kerran ettei meinaa pysyä nahoissaan näiden hoitojen kanssa, kun ei voi oikein purkaa ajatuksia kellekään.

Olen siis 33-vuotias ja meillä hoitoja takana julkisella vuoden verran. Meillä mentiin suoraan icsi-hoitoon. Niitä nyt kaksi takana viime keväältä ja molemmat menivät tulosten suhteen kehnosti. Toisessa hoidossa 5 munasolua ja toisessa 4. Molemmista kaksi hedelmöittyi ja yksi alkio siirrettiin, mutta pakasteeseen ei saatu mitään. Raskaus ei alkanut kummastakaan.

Nyt olis sitten alkamassa kolmas eli viiminen icsi-hoito julkisella kuhan nuo kuukautiset vaan alkais. Mulla ollut aina epäsäännöllinen kierto ja nyt vielä kun odotan menkkoja kun kuuta nousevaa, niin eihän niitä sitten kuulu. Oon aatellu, että varmaan tää stressaaminen ja jännitys liittyen hoitojen aloittamiseen saa ne pysymään pois. Toivoisin kuitenkin, että ennen joulusulkuja saatas tää homma läpi. Tällä hetkellä siis kp40 meneillään.

Tätä foorumia lukiessa välillä tulee niin hyvä mieli, että kyllä nämä hoidot näköjään onnistuukin välillä, mutta välillä sitten on niin surullisia juttuja ja pettymyksiä, että tulee semmoinen olo että voiko näitä lukea, ettei itelle tuu liian iso epätoivo… Mutta onhan se toisaalta lohdullista, että on vertaistukea ja joku muukin kokenut samaa kuin itse.