Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT IVF ICSI PAS 2014 Vastaa aiheeseen: IVF ICSI PAS 2014

luppa77
Osallistuja

moikka!
En ole koskaan kirjoitellut mitään tälläisille sivuille, ja kokemus on nyt minulle siis aivan uusi.

Taustaamme: Meillä selittämätön lapsettomuus. Olen 37-vuotias. Koen henkistä tuskaa, jo tässä vaiheessa hoitoja, ja paineet onnistumiselle ovat kovat, siksi pidämme nyt hoidoissa pienen tauon.

Minulle on tehty 2 inseminaatiota, ja kumpikaan ei tuottanut toivottua raskautta.
Lääkkeenä on Puregon-pistokset ja Pregnyl-piikki.

Jännittää, surettaa ja itkettää mahdollisiin IVF-hoitoihin meno. Koen olevani erilainen, kuin kukaan tuntemani nainen, sillä ystävistäni kukaan ei ole puhunut hoidoista tai lapsettomuudesta.

Minä olen ollut suhteellisen avoin asian suhteen, mutta sitten tulee kausia, että olen itsekseni hiljaa tuskani kanssa.

Yritystä on verrattain vielä lyhyt aika. Mutta puolitoista vuotta on kuitenkin pitkä aika kokea joka kuukausi pettymyksen tunteita. Välillä jo turruin asiaan, ja nyt taas olen toivoton raskautumiseni suhteen.En jaksa toivoa onnistumista, koska pettymys on sitä rajumpi, mitä enemmän on uskaltanut olla toiveikas.Olenkin pohtinut, että onko tämä oikea tapa suhtautua hoitoihin.

Kun ensimmäinen inseminaatio tehtiin, sanoimme lääkärille, että odotamme plussaa vasta kolmannella inseminaatio hoitokerralla. Koska kuitenkin kaikki tulokset ja ajoitus on paperilla näyttänyt erinomaiselta mahdollisuudelta, mikä ei kuitenkaan ole onnistunut on tässä vaiheessa pettymys suuri, ja en pysty menemään kolmanteen ja viimeiseen inseminaatioon nyt heti. Haluan ensin läpi käydä pettymykset ja saada itseni kasaan ennen viimeistä inseminaatiota, jolta odotan toki paljon.

Kysyinkin tällä viikolla polilta, että saadaanko inseminaatioilla riittävästi tuloksia ja onnistumisia, sillä lukiessani tätä sivustoa, tuntuu ettei sillä hoitomuodolla ole montaa positiivista tulosta tullut.

Käsittelen jo mielessäni IVF hoitoja, ja mieli työstää siirtymistä rajumpien hoitojen pariin.

Onko kenelläkään onnistunutta kolmatta inseminaatiota takana? Kuulisin ilolla tälläisiä uutisia. Hyvää syksyä kaikille!