Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT IVF ICSI PAS 2014 Vastaa aiheeseen: IVF ICSI PAS 2014

Maiku
Osallistuja

Hö, onpas täällä nyt ikäviä tunnelmia. Tosi harmi, että Pullervon testi näytti negaa. 🙁 Tämmöstä tää tuntuu välillä olevan, mutta jospa se plussakin sieltä vielä tulis! Voimia toipumiseen!

Toivon myös tosi paljon, että pippanan ja parsiennen aavistukset menkoista ei pitäiskään paikkansa! Jospa vielä ois toivoa!

Hyvä tässä tietysti yrittää muita tsempata, kun itekin oon ollut tänään ihan ristiriitaisissa tunnelmissa ja vähän epätoivoisena. Kävin tänään ultrassa ja mietittiin punktiopäivää. Eikös se ideaali olis sitten lauantai ja niitähän ei tietysti viikonlopulla tehdä. Menen parin päivän päästä uusiks ja sitten katotaan uudestaan onko parempi ennen vai jälkeen viikonlopun.
Olin myös odottanut, että nyt tulis enemmän follikkeleita, kun lääkitystä nostettiin neljänneksellä, mutta eipä tuo kuulostanut paljoa sen paremmalta kuin edellisillä kerroilla (toisessa oli 5 ja toisessa pieniä joista ei oikein pystyny sanomaan…) Mun elimistö ei vaan näytä vastaavan kauheen hyvin tohon lääkkeeseen näköjään. Lääkäri kun viimeksi hoidon suunnittelussa kehui, että on niin vireän näköiset munasarjat, että ei näillä pitäis hätää olla. Monirakkulaisuutta mulla kyllä on todettu, mutta alunperin miehen vuoksi ollaan hoidoissa.

Toisaalta mies lohdutti mua tänään, kun tulin kotiin, että ei tää tilanne ainakaan huonommaksi voi mennä. Eli tarkoitti, että kun meillä ei oo lapsia, niin kaikki mitä näistä hoidoista tulee on vain plussaa. On myös totta, että näiden hoitojen kulkuun ja elimistön reaktioihin ei pysty itse oikein mitenkään vaikuttamaan. Ainoastaan huonommaksi tilanteen voi tehdä stressaamalla liikaa. Tämän ku muistais ja pystyis olemaan rauhallisemmalla mielellä.