Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT IVF ICSI PAS 2014 Vastaa aiheeseen: IVF ICSI PAS 2014

Niplis
Osallistuja

unohdin, että tämä palsta ei ollutkaan yksinkertainen käyttää.. uusi yritys, eikä muokkauskaan enää tipauta tätä alaspäin..

>Tervehdys kaikille! Onnittelut plussaneille ja virtuaalihalaukset pettyneille.

Olen seurannut tätä palstaa taustalla, viimeksi taisin itse joskus loppukesästä kirjoitella.

Kesällä meillä oli ensimmäinen IVF, yksikään 8 sta munasolusta ei hedelmöittynyt ja heti perään tehtiin ICSI, josta yksi tuoresiirto ja yksi pakkaseen (blastoja). PAS tehtiin lokakuun lopussa, mutta tyyppi ei tarttunut. Silloin jo seuraavaa ICSI:tä silmällä pitäen loppukierrosta rupesin käyttämään estrogeenia Progynovaa ja uusi hoito tehtiin seuraavassa kierrossa. Tässä hoidossa oli menopur puregonin sijasta ja lyhyellä kaavalla. 13munasoluja icsattiin, niistä 9 hedelmöittyi ja kivasti lähtivät jakautumaan. 5.päivänä kun tultiin siirtoon, olikin enää 4 hengissä. Tuoresiirrettiin 1 blasto ja 3 morula-blasto välivaiheista meni pakkaseen. Siirto oli la ja pp6 perjantaina viikko sitten testi oli hennosti positiivinen! tässä on sitten suurkulutettu raskaustestejä, käyty tiistaina veri-hcg:ssä, oli 113, pitäisi olla sinä päivänä 39-yli 200, eli ihan hyvin. Virallinen testipäivä olisi ollut siis 10.12. Tätä ja ylipäätänsä raskauden jatkumista on vaikeaa uskoa. 30.12 olisi ultra, n. rv 7 silloin. Silloin ainakin syke näkyisi jos on näkyäkseen. Pohdin menisikö jo ennen joulua, silloin olisi rv6, saattaa näkyä mutta voi jäädä näkymättäkin, jolloin todennäköisesti lisäisi vaan stressiä. Mutta jos näkyisi, olisi niin paljon varmempi olo (taas hetken eteenpäin). Meillä km viikolla 21+0 taustalla v 2012, joten stressiä tulee olemaan riittävästi, vaikkakin alkuviikot menisikin ongelmitta. Aika matelee aivan kiduttavalla tavalla, oireita mulla ei käytännössä ollut edellisessäkään raskaudessa, joten niihinkään ei voi turvautua. Yritän ottaa ilon irti niin kauan kun sitä kestää, mutta tiukkaa tekee. Plussaneiden puolelle en uskalla vielä mennä, mutta tänne ilmoittaudun 🙂