Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT IVF ICSI PAS 2014 Vastaa aiheeseen: IVF ICSI PAS 2014

Naksu
Osallistuja

Nekku: Mahtava saalis punktiosta. Mulle ohjattiin aloittamaan Luget punktiopvän iltana. Onnea siirtoom ja piinapäiviin!
Maiku: Onnea piinailuun! Kiitos onnitteluista.
Pullervolle onnea siirtoon!!

Jännityspäivät & -viikot jatkuvat täällä ja malttia pysyä rauhallisin, tasaisin mielin on todella tarvittu, huoh!
Oireetonta aikaa tää on ollut kropan suhteen (sen testiajankohtaan liittyneen jonkinpäivän mittaisen vuodon jälkeen), paitsi kevyet nippailut alavatsalla…Tuokin arveluttaa, eikö jotakin pitäisi olla?
Onko teillä muilla ollut vuotoja positiivisen testin jälkeen? ..ja silti pysynyt tilanne positiivisena?

Tunteiden vuoristorataa tämä on. Apua. Tuota en ajattele mahdollisen alkuraskauden oireeksi vaan silkaksi epävarmuudeksi, peloksi ja hämmennykseksi sekä ilon, toivon ja onnen sekamelskaksi. Viikko vielä ultra-aikaan. Tekisi mieleni tehdä kotitesti ennen tuota, ettei siellä uä:ssa tule pettymys yllätyksenä. Toisaalta en halua tehdä kotitestiä, sillä jos tilanne onkin muuttunut kyynelpadot aukeavat ja loppuviikko olisi tuskaa, ei ehkä pystyisi töihinkään menemään. Toiveet ovat suuret sen suhteen, että vihdoin vuosien jälkeen olisimme saamassa lahjan&ihmeen onnistuneen raskautumisen muodossa.

Olen joutunut taas toteamaan senkin, että ei muut tätä lapsettomuusasiaa/hedelmöityshoitoja ymmärrä kuin me, jotka olemme itse tämän todella kokeneet. Tulipahan taas se uudelleen todistettua. Olemme kertoneet vain harvoille hoidoistamme. Erehdyin parille hyvälle ystävälle lisäksi tässä hiljattain kertomaan, olettaen että he ymmärtävät sillä ovat tilannettamme positiivisesti ihmetelleet ja ”tukeneet”. Kyllä loppui minun puolelta positiivisuus viimeksi, kun näimme. Tulen kertomaan heille entistä vähemmän näistä! Säästän siinä itseänikin. En uskonut heiltä kuulevani niin naiivia kommentointia. Huoh, tähänkin.