Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT IVF ICSI PAS 2014 Vastaa aiheeseen: IVF ICSI PAS 2014

Nekku
Osallistuja

Tuohon alkoholiin:ei kai yksi lasillinen pahaa tee, rentouttaa paremminkin. Jotkuhan juovat pitkälti raskauden pari ensimmäistä kuukautta kun eivät vielä edes tiedä raskaudesta ja terveitä lapsia syntyy. Itse en aio juoda ja oon muutenkin ottanut ihan minimi määrissä viimeiset pari vuotta mitä hoitoja on ollut. Ja juhliin/kaverilla käymään tms lähden usein autolla niin voin vedota siihen ja kukaan ei ihmettele miksi en ota alkoholia 🙂

Itse sain tänään ehkä parhaan joululahjan. Käytiin alkionsiirrossa. Hyperin riski on edelleen ja lievä hyperi on tällä hetkellä. Kipuja ei ole mutta vatsa on hieman pinkeä. Lääkäri ei kuitenkaan nähny estettä siirrolle. Vuodelepo ja juominen vaan jatkuu. Saatiin siis yksi top-alkio kyytiin 🙂 täytyy toivoa että se kiinnittyy eikä hyperi pahene. Mutta se mikä tässä on parasta, on että saimme kerrankin, ensimmäistä kertaa hoitojen aikana, alkiota pakastimeen!! Olen niin iloinen ja helpottunut ettei tarvitse miettiä että oliko tämä nyt tässä vai yritetäänkö vielä yhden kerran alusta. Nyt meillä on yksi top ja kuusi vähän heikompaa alkiota pakastimessa. Kaikkiaan 21 solusta 15 hedelmöittyi ja niistä tuo 8 on säilynyt hyvin ja siirtokelpoisia.

Ajattelen, että vaikka tämä yksi ei nyt kiinnittyisi, niin meillä on silti vielä 7 huurunenää 🙂 kuusi niistä on pakastettu pareittain eli tarkoittaisiko se että meillä olisi mahdollista neljään pas:iin. Alkuperäisessä suunnitelmassa oli että pistäisin gonapeptylin mutta se jäi pois hyperi riskin takia. Nyt on siis vain luget 400mg aamuin ja illoin.

Hyvää joulun odotusta kaikille ja tseppiä! Ihmeitä voi tapahtua, tämä on se meidän 10 prostentin ihme. Julkisella puolella siis luvattiin enää kymmenen prosentin onnistumismahdollisuus. Mutta näin kävi tällä kertaa ja olo on helpottunut 🙂