Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT ivf 2015 Vastaa aiheeseen: ivf 2015

Heimunen
Osallistuja

Tämä hoitojen sovittaminen työn kanssa on kyllä melkoista säätämistä. Minulla on sellainen työ, että tarvitsen aina jonkun tilalleni. Olen sanonut esimiehelle, että minulla on lääkärikäynti (kirjeellä tullut poliaika, jota ei voi hoitaa työajan ulkopuolella) ja itse sopinut sijaisen tilalleni. Minulla on ollut allergiaan yms. liittyviä käyntejä muutenkin, joten varmasti olettaa näidenkin liittyvän siihen. Onneksi tähän saakka on aina järjestynyt palkallisena tällä tavoin ja ilman mitään todistuksia. Töissä, kun en ole halunnut hoidosta huudella.

Edellinen ICSI tehtiin loman aikana, mutta nyt joudun ottamaan varmaan kuume/oksutauti-kortin esiin ja olla sen turvin kolme päivää poissa. Jos se ei riitä, pohdin hakevani työterveydestä/terveysasemalta sairauslomatodistuksen kuumeeseen tai vatsatautiin. Meillä ainakin sairauslomatodistukset menevät esimiehelle, joten koodeja tai edes hoitavan tahon leimaa ja lääkärin kuittausta en halua laittaa eteenpäin.

Tavallaan tuntuu ikävältä tällainen säätäminen, esimies on ihan kiva ja periaatteessa voisin kertoa asiasta. Ei kuitenkaan ole voimia raportoida yrityksistä ja epäonnistumisista työpaikalla, kun kovin monelle ystävällekään ei ole kerrottu.