Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT ivf 2015 Vastaa aiheeseen: ivf 2015

Mietteliäs
Osallistuja

Moi kaikki

Olen ensi kertaa Simpukan sivuilla ja luin tämän koskettavan viestiketjun. Ollaan mieheni kanssa toivottu lasta kaksi vuotta. Kun mitään ei kuulunut, kävin terveyskeskuslääkärissä ja kolmisen kuukautta jonotettiin lapsettomuuspuolelle lääkäriin. Sieltä pyörähtikin nopeasti toiminta käyntiin ja nyt pitäisi seuraavista kuukautisista alkaa ISCI-hoito lyhyen hoitokaavan mukaan (selvänä lapsettomuuden syynä ainakin siittiöiden laatu).

Kauhean iso kynnys oli mennä lääkäriin, kun paperissa luki sana ”lapsettomuus”. En ollenkaan haluaisi myöntää, että olen moisen klinikan asiakas. Haluaisin, että kaikki vain sujuisi normaalisti (tämä tuskin on kellekään yllätys). Vuosikausia vielä ehkäisyä käyttäessä jännitin joskus tulevaa synnytystä, mutta enpä ajatellut, että lapsen tekoakin pitäisi jännittää. Eikö sen pitäisi olla se mukava osuus?!

Sitten luin näitä teidän tarinoita ja hiljaiseksi veti. Olemme itse vielä niin alussa näiden murheiden kanssa. Hävettää jännittää pistoksia kun se kai on helpoin osuus tässä koko prosessissa. Käyn silti vähän väliä tuijottamassa lääkepakkauksia jääkaapissa ja pelkään, että joudun pistämään itse jos mies sattuu olemaan töissä ekalla pistokerralla. Katselen aina verikokeessakin muualle. Olisi näköjään pitänyt harjoitella neulojen sietämistä jo hyvissä ajoin.

Lääkäri sanoi, että neula pitäisi laittaa hieman vinoon ja ei kannata painaa ihan koko neulan mitan syvyydelle asti kun on sen verran ohut rasvakerros. Miten se onnistuu käden tärisemättä?! Onko jollain ollut sama ongelma? Kun tämänkin olisi tiennyt, olisin syönyt jouluna surutta suklaarasiat tyhjiksi… 😉 Eipä tässä ilman huumoria jaksa, vaikka välillä aika karuksi menee.

Voimia ja ilonpilkahduksia kaikille!