Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT Talvi/Kevät plussat 2014-2015 Vastaa aiheeseen: Talvi/Kevät plussat 2014-2015

katras
Osallistuja

Moi!
Kylläpä meillä täällä on hiljaista 🙂 Varmasti se vain kertoo siitä, että kaikki on edeleenkin meillä hyvin! Haluaisin jakaa muutamia häiritseviä tuntemuksiani, jotka ovat siis henkisellä puolella. Tunnen lapsen liikkeet jo selvästi ja minua mietityttää, että mitä oikeasti lasta kohtaan tunnen. Olen ollut huolesta sairas alkuraskauden ja nyt kun luottamus on hiukan vahvistunut ja usko vahvistunut, että tämähän voi jopa loppuun saakka mennä, niin epävarmuus itsellä kasvaa. Osaanko rakastaa ja olla äiti. Nyt noita kaikenlaisia lapsettomuuteen liittyviä tunteita kuluneen viimevuoden aikana, on nyt uudelleen käynyt läpi ja joku ihme epävarmuus iskenyt. Oikeasti pelottaa, että kiinnynkö lapseeni ja rakastanko ehdoitta.
Eilen kävin neuvolassa ja kun sitä sykettä kuuntelin, niin tuli vain huojentava tunne, että kaikki toistaisesti hyvin, mutta mitään ylivuotavaista rakkauden tunnetta en ole pientä kohtaan vielä tuntenut. Kaksi viikkoa on rakenneultraan matkaa. Toivottavasti siellä on ensinnäkin kaikki kunnossa ja mun tunteet menisi oikeisiin lokeroihin. Ehkä tää 7vuoden lapsettomuus ja toivominen ensin ilman hoitoja ja asioiden jo hyväksyminen, että kaksin eletään, kunnes sitten hoitojen kautta kaiken joutui uudelleen ja rankemmin läpikäymään, on jättänyt paljon asioita auki, ja niitä joutuu nyt jäsentelemään. Tällaisia ajatuksia on päässä pyörinyt. Olen minä miehellekkin monta kertaa harmitellut ja tunnen suurta huonommuutta, kun meillä ei peittojen heiluttelua ole ollut koko raskausaikana. Pahoinvointi oli alkuun tekijä, että en vaan voinut ja nyt kun se on vähän hellittänyt, niin en vaan pysty siihen. Sanoin miehelle, että tää raskaus on vieny musta jonkun tunteen pois kokonaan. Sen palaamista odotellessa. Tällainen vuodatus tällä kertaa. Ei näitä oikeen pysty muualle purkamaan kuin tänne.