Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT Talvi/Kevät plussat 2014-2015 Vastaa aiheeseen: Talvi/Kevät plussat 2014-2015

Hopea
Osallistuja

Katras ja Hempula, ette ole ajatuksinenne edes kaksin, voisin kolmantena liittyä samaan rinkiin… Tuosta pienestä mahan tönijästä on kyllä tullut jo minulle kovin rakas, mutta silti ajatukset omasta äitiydestä on kovin epävarmat. En ole koskaan ollut kovinkaan lapsirakas ihminen. Vauvojen kanssa pärjään hyvin, mutta uhmaikäinen kiukkukohtauksineen ruokakaupassa on aiheuttanut minulle lähinnä näppylöitä. Olen silti aina halunnut oman lapsen / lapsia, ja nyt kun se tilanne alkaa olla lähempänä, ajatus lapsiarjesta kaikkine elämänmuutoksineen on alkanut pelottaa. Osaanko kuitenkaan olla hyvä äiti lapselleni? Vielä lisäahdistusta aiheuttaa tuo lapsen mahdollinen kehitysvammaisuus. Jos lapsi onkin sairas, se varmasti tekee arjesta osaltaan vielä raskaampaa, niin miten jaksan sitä? Sitten näistä ajatuksista tuntee vielä syyllisyyttäkin, kun on sitä lasta niin kovasti halunnut, että lapsettomuushoidoilla on pieni alulle saatu, niin onko minulla edes oikeutta tuntea enää epävarmuutta näistä asioista. Varsinkin kun niin monella se lapsi jää saamatta.

Ja tuosta peittojen heiluttelusta… Meillä ei alkuun edes pystynyt noiden hyperi-kipujen vuoksi ja sitten kun olisi jo pystynyt, niin sitten lääkäri kielsi moiset touhut vuotoriskin vuoksi. Nyt sitten tuntuu ihan hirvittävän isolle kynnykselle aloittaa, vaikka vuotoja ei ole ollut kuukauteen ja istukka on varmasti jo siirtynyt kohdun kasvaessa ylemmäksi. Eli vähissä on meilläkin peiton heiluttelu…

No rakenne-UÄ on parin viikon päästä, siinä sitten selvinnee lisää. Hirveästi tuo vaan jo pelottaa, jos löytyykin jotain sellaista lisää, mikä viittaa lapsen sairauteen, ja saa vain lisästressiä loppuraskaudelle…

Hopea H18+4