Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT ivf 2015 Vastaa aiheeseen: ivf 2015

Pinpin
Osallistuja

Heissan! Hyppään uutena mukaan keskusteluun. Meillä takana toinen IVF josta odotellaan tuloksia. Eka oli viime lokakuussa ja koska munasoluissani silloin oli häikkää niin tasoiteltiin pari kk:ta tilannetta, mutta tuntuu hyvälle et on taas mukana hoidoissa.

Meillä takana lapsettomuutta useampi vuosi. Hoitoon hakeuduttiin 2009 mutta uusi työni sekoitti pakan. Tarkoitus oli 2010 hypätä hoitoihin mutta mullapa puhkesi reuma ja se että sain lääkityksen ja sitä kautta trexanin myöhemmin pois lääkityksestä meni pitkälti vuoden 2012 loppuun. No miksipä ei sitten hakeuduttu siihen kohtaan hoitoihin johtui taas miehen töistä (viikot yli 350 km:n päässä) ja sen joustamattomuudesta. Viimein sit viime syksynä saatiin sysäys eteenpäin ja hakeuduttiin hoitoihin.

Miehen työn ja meidän ikien takia lääkäri suositti ivf:ää suorilta ja väitän että se on ollut oikea ratkaisu. Ekassa saatiin munasoluja talteen mutta kuten yllä laitoin niin ne ei olleet laadukkaita (osalle tehtiin myös icsi, mutta se ei ole jatkossa tarpeen). Kaksi laitettiin sisään ja negahan sieltä tuli. Nyt sitten hoitona oli pidempi vaihtoehto ja tiistaina oli punktio. Edellinen punktio oli kivuton mutta nyt teki ihan helevatun kipeetä. Mutta mulla on aika korkea kipukynnys niin siitä selvisi, yhteensä 16 munasolua saatiin kasaan. 14 niistä hedelmöittyi ja 9 jakautui. Ja lopputulema oli että 1 priima siirrettiin sisään ja 4 jäi odottamaan pakkaseen. Nyt sit se pahin vaihe eli odottaminen ja luget ja huomenna gonapeptyl. Olen yllättynyt piikkikammoisena (juu, ennen reumaa olin aktiivinen verenluovuttaja, nyt luovutan vain putkiin) kuinka helpolla piikittäminen onnistuu. Ainoa on et haluan tehdä sen yksin.

Mutta tässä vähän stooria meistä. Tsemppiä kaikille tulevaan!