Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT ivf 2015 Vastaa aiheeseen: ivf 2015

Felia
Osallistuja

Hei kaikille

Täällä myös yksi, joka on jo pidempään tätä palstaa lueskellut ja nyt vihdoin ajattelin myös osallistua keskusteluun.

Meillä on tahatonta lapsettomuutta takana aika tasan neljä vuotta. Julkisella puolella oltiin pitkään hoidoissa (ihan liian pitkään, kun nyt ajattelee), mutta meillä ei siellä asiat koskaan edenneet ovulaatioinduktiota pidemmälle, vaikka taustalla PCO ja myöhemmin löytyi myös endometrioosi. Vuoden vaihteen aikoihin tehtiin yksityisellä kaksi inseminaatiota ja viime kuussa ensimmäinen ivf. Siinä reagoin lääkkeisiin varsin reippaasti ja punktion tuloksena oli 27 solua. Niistä 13 hedelmöittyi normaalisti ja niille tehtiin pitkä viljely. Yksi siirrettiin, siitä tuloksena nega. Viisi jäi vielä pakkaseen. Nyt meillä on välikierto, seuraavasta olisi sitten tarkoitus siirtää alkio pakkasesta.

Paljon tsemppiä kaikille teille! Omasta puolestani voin sanoa, että mua on auttanut kovasti jo teidän kirjoitusten lukeminen, kiitos siis teille kun ootte auttaneet ihan tietämättännekin 🙂 Minulla on lähipiirissäni paljon kuuntelijoita, muttei ymmärtäjiä, ja tämä vaan on niitä asioita, ettei tästä tuskasta voi ymmärtää mitään jollei ole itse kokenut.