Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT Talvi/Kevät plussat 2014-2015 Vastaa aiheeseen: Talvi/Kevät plussat 2014-2015

Auringonkukka2
Osallistuja

Heippa kaikille!

Toivottavasti ei haittaa, että tälle puolen kirjoittelen, mutta tuolla meidän kesällä plussanneiden puolella on niin kovin hiljaista..
Minulla siis menossa viikot 40+1, eli yliajalla ollaan. Olo on hyvinkin kärsimätön! Minulla oli alusta hyvin vahva tunne, että poika syntyy etuajassa, mutta eipä pitänyt se tunne paikkaansa 😀

Olen lueskellut teidän kirjoituksia kaikessa hiljaisuudessa juurikin noista tunteista vauvaa kohtaan. Itsellä ollut olotila ihan samanlainen. Alkuraskaus meni voimakkaassa öklötyksessä, mutta ihana oli seurata kasvavaa mahaa ja onnen tunteet olivat suuret. Varsinkin, kun jäin äitiyslomalle ja oli päivät aikaa miettiä, niin alkoi pelottaa ja kauhistuttaa välillä todella paljon..Saatoin itkeä itsekseen suihkussa, kun pelotti, että entä jos en osaakaan olla äiti tai rakastaa lasta. Meillä lapsi on saanut alkunsa luovutetuilla siittiöillä ja se varmaan tekee oman osansa asiaan, vaikka sitä on käsitelty useampi vuosi. Kun ”deadline” lähenee, niin jännitys ja epävarmuus varmasti kasvaa senkin takia. Mies lepertelee mahalle ja kertoo rakastavansa vauvaa, mikä on ihanaa, mutta itse en ole kyennyt samaa sanomaan ääneen. Vaikka onnellinen olenkin. Ristiriitaista ja vaikeaa, ennen kaikkea myös pelottavaa myöntää itselleen! Kummallista tuntea pelkoa, jännitystä sekä onnellisuutta yhtä aikaa.

Ja peittojen heiluttelu…olematonta myös täällä! Ja on ollut kyllä täysin minusta kiinni, mies on ihanan kärsivällinen:)

Nyt kyllä odotan jo syntymää, vaikka sekin on aika ajoin pelottanut paljon. Alkaa oma olo olemaan sen verran tukala. Toivotan teille kaikille onnellista raskautta, toivottavasti jokainen pystyy siitä kuitenkin nauttimaan! 🙂 Uskon, että epävarmuuden tunteet kuuluvat asiaan, varsinkin, kun on ensin käynyt aikamoisen myllerryksen lävitse, jotta vauvahaave on toteutunut <3