Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT ivf 2015 Vastaa aiheeseen: ivf 2015

Keijukainen80
Osallistuja

Unelmoija, Mulla on testipäivä 2.3. Jotenkin vain nyt on sellainen olo, että ei taida olla kuitenkaan tulosta vielä tälläkään ja tällä ekalla kerralla.. Aluksi oon ollut jotenkin toiveikas, mutta en tiedä enää.. Tällä hetkellä ei mtn erityisempiä oireita.. Tuo ihmeellinen palan tunne kurkussa ja vatsakipua ollut vähän tänäänkin välillä, mutta niitähän aina välillä on muutenkin ollut..ja nyt taas helpottanut, iltaa kohden. Voi että.. Sitä kun vaan niiiiiin kovasti haluaisi uskoa ja toivoa.. Kuten varmasti meistä jokainen täällä.
Ei tietenkään saa vielä heittää kirvestä kaivoon.. Siirrostahan on kuitenkin vasta 4pvää.. Onko tänään nyt sitten pp4 vai pp5? 🙂 Olikos se niin, että pp0 on siirtopvä ja ensimmäinen pvä siitä pp1? 🙂 Jostain muistelin lukeneeni. Itse en noista oikein tiedä mtn.. Oon niin noviisi vielä kaiken näiden asioiden suhteen..:D

Me_82, Itse en kyllä olisi mitenkään voinut kuvitella meneväni töihin vain muutaman pvän punktion jälkeen. Etenkään, kun pitäisi kerta ottaa rauhassa noin 3-5vrk:tta, ei liian raskasta liikuntaakaan jne. Itsellä on sellainen työ missä joutuu hoitamaan ja nostelemaan painaviakin ja välillä vastustelevia potilaita/asiakkaita, joten ei olisi onnistunut. Ja vatsa oli niin kipeä noista useista rakkuloista ja siitä kohdunseinämän tai kohdunkaulan läpi menemisestä, että itsellä meni ainakin toipumiseen yhteensä se 4-5 pvää. Ja kun oli tuo hyperstimulaation riskikin ja että ei munasarja olisi voinut lähtenyt kiertymään. Sen se olisi voinut helposti tehdäkin, raskaassa työssäni. Täysistä kirjoitettiinkin heti suosiosta se ke-ma asti saikkua. Tavallaan olin kuitenkin vain ke-pe väliset yövuorot saikulla, kun sitten alkoi muutenkin vapaa viikonloppu ja tämä vko on ollut sopivasti lomaa. 🙂 Oli uskomattoman hyvä tuuri, kun tuon loman kohdan laitoin talvella tai syksyllä tähän ajankohtaan ja sitten tuli tuo ivf-tuurilla samaan ajankohtaan . Ei silloin tiedetty vielä mitään tulevan vuoden tapahtumista ja ivf:n mahdollisesta ajankohdasta. Olen nyt saanut ainakin rauhassa palautua toimenpiteestä. Alkion siirtohan ei sattunut. Toki vatsa on ollut välillä kipeä, kuten asiaan kuuluukin. Että josko se pikkuinen yrittänyt tarttua kiinni.. <3 Jää nähtäväksi..
Työstä ja voinnistasi riippuen tiedät sitten lähempänä oletko työkuntoinen. Muista kuunnella itseäsi ja olla rehellinen itsellesi. Että et yritä liian aikaisin töihin. <3 Autoahan ei ainakaan saisi itse ajaa toimenpiteen jälkeen, kun saa rauhoittavia ( jos haluaa. Itse en sitä ottanut.) ja vahvoja särkylääkkeitä suonensisäisesti, niin pitää olla saattaja kaiken tuon takia ja sun voinnin suhteen. Lepohuoneessa pidettiin noin 2-3h toimenpiteen jälkeen. Tarkkailtiin vointia. Tuo tietääkseni yleinen käytäntö ja niin kaikki muutkin tuolla olivat ”osastolla” muutamia tunteja. Itseä teki myöhemmin vähän pahaa, kai vahvat särkylääkkeet. Rauhoittavat olisi voinut laittaa mut ainakin sekavammaksi ja huonovointisemmaksi. Mutta suosittelen senkin ottoa toki, jos vähänkään tuntuu siltä että haluaa ottaa. Suurin osa varmasti ottaa. Teet niin kuin itsestäsi parhaimmalta tuntuu. Väsy oli itsellä tosi kova tuon jälkeen. Nukuin autossa paluumatkalla kotiin. Samoin kotona. Tosin wc:n heräsin tunnin välein tuolloin illalla ja yölläkin, kun piti juoda niin paljon.. 😀
Toivottavasti näistä tiedoista oli jtn apua.. 🙂
Tsemppiä ja onnea matkaan! <3

• Tätä vastausta muokkasi 5 vuotta, 9 kuukautta sitten Keijukainen80.