Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT ivf 2015 Vastaa aiheeseen: ivf 2015

Valkosiipi
Osallistuja

Tervetuloa Keijukainen mukaan joukkoon!
Itse voin sen verran noista tuntemuksista sanoa, että kyllä sen huomasin kun raskaus alkoi, vaikkakin tikku näytti positiivista vasta viikon verran jälkijunassa… Tuli todella järkyttävät vilu -aallot keskellä kuuminta kesää. Muut tuuletti asuntoja ja minä nukuin tyytyväisenä +26 asteisessa huoneistossa untuvatäkin alla 🙂
Se ikävä puoli siinä on kun on keskenmenon kokenut, että sen jälkeen nuo raskausoireet ovat ainakin itselleni tulleet miltein joka kuukausi… muutaman vuoden ajan. Ja se, jos jokin on raskasta.

En usko, että sitä pystyy tai ainakaan itse en pysty asennoitumaan niin, etten liikoja innostuisi.. Silloin toki pettymys olisi pienempi, mutta toisaalta olen päättänyt ottaa ilon irti myös näistä hoitojaksoista. Kokemus tämäkin!

Me tiedettiin, että kaavinnassa nuo johtimet ”sohittiin tukkoon” eli sinänsä odotettiin vain ja ainoastaan sitä, että päästäisiin ivf hoitoihin. Joten ei todellakaan ollut järkytys kun tieto niiden alkamisesta tuli kotiin – päin vastoin. Mutta ymmärrän hyvin, että ei se mukavalta tunnu kun joutuu itseensä pumppaamaan kaikenlaisia aineita ihan koekaniinina. Itse kun en ole suostunut edes e-pillereitä syömään, kun en ole halunnut ”saastuttaa” omaa kehoani.

Mitä näihin läääkäreihin tulee, niin niitä nyt on joka lähtöön. Itse saimme erittäin hyvän lääkärin (kirjoittanut mm. lapsettomuushoidoista julkaistavia tietoja) ja mielestäni kertoi faktat faktoina selkeästi ihmiskielellä. Ja meille suoraan sanottiin, että eihän se mahdotonta ole, että raskaus luomusti alkaisi kun ilmeisesti meissä ei mitään vikaa ole, mutta hänen mielestään on turha pitkittää asiaa enempää. Ja matematiikkaahan nämä hoidotkin ovat… ei ne kaikki ensimmäisellä kerralla onnistu, mutta onnistumisprosentti kuuden kerran jälkeen on sen verran huikea, että KYLLÄ, minä uskon että me onnistumme. Ja jos sitten ei onnistuta niin toinen koira tilaukseen ja ehkä myös adoptiopaperit… Maailma on ihania lapsia täynnä, jotka tarvitsevat hyvän kodin. Ja ei se vanhemmuus pelkällä synnyttämisellä tule.