Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT ivf 2015 Vastaa aiheeseen: ivf 2015

Salvia80
Osallistuja

Kiitos, tänne olikin helppo sujahtaa ja tuntea olevansa tervetullut =)

Valkosiipi: Asumme niin korvessa, että yksityisklinikka ja julkinen sairaahoito on saman matkan päässä eli samat olemattomat linja-autoaikataulut. Junia meillä ei kulje…Julkisella ei käsittääkseni pääse itse säätään aikatauluja, joka ei taas sovi meidän tilanteeseen yhtään, kun se yksityiselläkin se on vaikeaa, kun ilta-aikoja ei ole. Mutta hyvä tietää, että erikoissairaanhoito hoitaa jälkipyykin….sinnehän sitä joka tapauksessa mennään, jos jotain tulee. Toki arvauskeskuksen kautta. Pienellä paikkakunnalla olen mieluusti vältellyt tk:ta näissä asioissa, koska olen samojen ihmisten kanssa tekemisissa myös työasioissa.
On mennyt aikaa ennen kuin kerroimme esim. miehen vanhemmille tästä, sekin vähän olosuhteiden pakosta ja välillä olen ehtinyt sitäkin jo katua. Omani eivät tiedä ollenkaan, enkä ole vielä valmis siihen ja toivon, ettei tarvisikaan.

Työni on päivä, ilta -ja viikonloppupainotteista, ja en voi tietää työkuvioita kovin pitkälle eteenpäin. Saatan huomenna kesken päivän tietää, että joudun olemaa illankin töissä, vaikka en ole sitä suunnitellut. Meillä taas ei ole aikaa hukattavana, koska siittiötilanne on todella surkea. 1 % normaalisti liikkuvia. Nyt en tiedä mikä tilanne on lääkityksen jälkeen. Haluaisin uskoa, että jotakin olisi tapahtunut kun arvot ovat parantuneet.
Yksityisellä puolella hyvänä oli se Kaiku-järjestelmä, joka tosin lakkautettiin meidän klinikalla. Eli saatoin päivän aikana saada vastauksen, jos tuli jotain kysyttävää hoidoista kesken työpäivän, eikä ollut mahdollisuutta soittaa.

Vohveliini: Mieheni syö Tamofen- nimistä lääkettä, käytetään myös syöpähoidoissa. Hänellä siis hormoniarvot olivat alakantissa. S-LH ja S- testo arvoja on seurattu. Lisäksi kilpirauhasen vajaatoimintaa. johon lääkitys Lääkkeitä mies oli syönyt vasta pari viikkoa, kun eka hoito tehtiin syksyllä, joten ei kokemusta vielä lääkkeiden tehosta itse siittiötuotantoon. Alkiot olivat vain 3-luokkaisia, ja lääkäri sanoi, että johtuu siittiöistä.Tuskin keuhkokuume ja antiobiotit tätä edistivät. Eli ei ole häävit lähtökohdat ja molemmat erittäin stressiherkkiä.

Helmikuussa sairastuin kivuliaaseen vyöruusuun, joten se kertoo jotain miten koville nämä hoidot kohdallanni henkisesti ottavat, ja miten elimistö reakoi. Olen oppinut, että itsestä on tärkeää pitää huolta ja näitä hoitoja ei voi mitenkään hallita. Tää todellakaan ei ole meidän käsissä.

Pinpin: Tiedän tunteen, testin tekeminen pelottaa, mutta samalla epätietoisuus helpottaa. Kahden viikon piinapäivät on kuin kuplassa eläisi, vasta sen jälkeen pystyi jotenkin hahmottamaan millaisen henkisen temppuradan oli käynyt läpi. Lähellä tilannetta seuranneet eivät mitenkään voi asiaan samaistua, koska ei itsekään voinut ennen kun on elänyt ne päivät. Olenkin joillekin sanonut, että en voi olettaa heidän ymmärtävän, koska hoitoon lähtevällekin asiat tulevat yllätyksenä, vaikka koko hoitokaava on mustaa valkoisella paperilla.