Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT ivf 2015 Vastaa aiheeseen: ivf 2015

mago
Osallistuja

Pinpin, joko oot testaillut?? Täällä jo jännäillään!

Salvia80, tervetuloa mukaan. 🙂

Me_82 ja Pampula, ja Mietteliäs, onnea huomiseen koitokseen! Tulkaahan kertomaan miten meni, nyt kun täällä saikulla on aikaa lueskella 😀

Miriam myös, tervetuloa tänne meidän seuraamme. Täältä kyllä saa jos jonkinmoista infoa! Varsinkin ensimmäisessä IVF-hoidossa näistä palstoista on hyötyä, vaikkakin jokaisen kohdallahan varmasti mennään eri tahtia ja jokaisen kroppa reagoi lääkkeisiin eri tavalla.

(.) Ajattelin tänne tulla vähän purkamaan teille tämän päivän koitoksia. Teiltä jos joltakin saa sitä vertaistukea.

Meillä oli siis tänään punktio, ja oltiin ensimmäiset potilaat sille päivää (voi, onneksi…). Punktio sinänsä oli suhteellisen kivuton, ihan niin kuin viime kerralla, ja hyvin toimi esilääkitys (diapam 10mg, paratabs 1g ja ketesse 25mg). Punktion aikana sitten melko tuju oli suonensisäinen lääkitys, olin aivan muissa maailmoissa. Lääkettä sai aina lisää pyytämällä hoitajalta. Välillä vähän nipisti, mutta ei pahasti.
Toimenpiteen jälkeen hoitaja antoi minulle siteen, jos vähän verta tihkuuttaa. Makasin sängyssä ja mies vieressä, yhtäkkiä tuntui että kostui alushousut. Ajattelin nousta ylös katsomaan niin veret lorahti lattialle, pitkin reisiä, pitkin sänkyä! Sitä tuli ihan tajuttomasti, mun alushousuista siteen kanssa ois voinut sitä puristaa + sitä valui lattialle asti, hyvä ettei taju lähtenyt. Mies kävi äkkiä hakemassa hoitajan ja hoitaja kutsui pikaisesti lääkärin paikalle, joka joutui valitettavasti hieman siirtämään seuraavien punktioaikaa, jotka juuri olivat sinne tulleet…

Sitten menin taas toimenpidesängylle joka sekin meni ihan vereen. Lääkäri tyrehdytti verta vähintään 15min, ilmeisesti puudutuspiikki oli osunut verisuoneen, niitä kun on miltei mahdoton tietää missä ne kulkee. No ei se minua haitannut, sattuuhan niitä vahinkoja. Mutta voi hyvänen aika sitä veren määrää!! Sain vielä lisää kipulääkettä verenvuodon vähenemisen jälkeen, ja olin tarkkailussa 2,5tuntia. Onneksi verenvuoto tyrehtyi, mutta jouduin varalta klinikalta ottamaan semmoisia kamalan isoja inkontinenssisuojia ja pitämään niitä jos sitä hulahtaa lisää. Nyt verta ei tule enää paljoa, verrattuna ehkä noin kuukautisvuotoon, vähän niukempaa. Mutta alavatsa on aivan tajuttoman kipeä tuon punktion jäljellä.

Kaiken lisäksi pienoinen pettymys oli että saatiin vain 8munasolua, kun kuulin viereisen saaneen 29!!!!!! :O Tiedän, että se 8 on hyvä määrä eikä laatu korvaa määrää miltei koskaan näissä hoidoissa, ja mulla oli gonal-f miltei minimiannoksella, koska olen nuori ja suht. hoikka. Mutta kun en tiedä kuinka moni noista on nyt sitten edes kypsiä. Huomenna soitan klinikalle ja kysyn tuloksista.

Toivottavasti edes joku jaksoi lukea tämänkin vuodatuksen, kellepä muulle näistä kertoisi, kun ei kukaan muu näitä asioita koe. <3

P.s. Ymmärsin että tämä olisi kyllä aika harvinaista, joten toivottavasti kukaan ei nyt ala kammoksumaan omia punktioitaan!