Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT ivf 2015 Vastaa aiheeseen: ivf 2015

Salvia80
Osallistuja

Lämmin halaus Pinpin! Näihin kohtiin ei ole sanoja. Vaikka kaikki hoitoja läpikäyvät tietävät ettei ole mitään varmaa, iskee pettymys aina syvälle. Siihen ei voi kai valmistautua.
Mietin ekan pettymykseni kohdalla, että onko minusta enää tähän rumbaan, niin voimaton ja toimintakyvytön olin kaksi kuukautta. Kävin tietysti töissä ja pyöritin arkea, mutta huomasin olevani masentunut ja jotenkin hidas.
Jostain vain se uusi toivo kuitenkin heräsi taas ja uutta kohti ajatukset ovat taas menossa.

mago: Vyöruusun hermosärky voi kestää jopa puoli vuotta, en tiedä pääsenkö hoitoon, jos elimistö on valmiiksi kiputilassa!!! Huhtikuussa suunnittelukäynti ja touko-kesäkuun vaihteessa ehkä hoidot, jos kesälomat menevät toiveiden mukaan, jos kierto osuu siihen ja jos rahat saadaan kasaan..

Välillä kyllä miettii, että ”lapsenteko”, kuten jotkut asian ilmaisevat, on kyllä jokseenkin jopa nöyryyttävää. Normaaliolosuhteissa sitä varten kun ei tarvitse kysyä esimiehen lupaa…näin karrikoidusti. Myös sairaslomien lainsäädäntö pitäisi järjestää toisin, ettei tarvitse painella töihin jos hoitojen vuoksi on kipeä.
Lähinnä tarkoitan sitä koodia, jonka työnantaja saa selville. Itse en ainakaan nimen omaan sen vuoksi voi sairaslomia pitää. Moniko määräaikainen työsuhde on jäänyt jatkamatta tämän vuoksi? Kyllä näin yksityinen asia pitäisi saada pitää itsellään, jos niin haluaa. Sorry, vuodatus!

Felia, Miriam ja muut joita kiinnostaa: Kyselin henkisestä puolesta sen vuoksi, koska oli lähinnä huvittavaa, kun olin matkustanut folliultraan 2 tuntia ja herännyt 3.45, että ehdin aamu 6 autoon, niin jo ovella sanotaan ekana, hein jälkeen että voit heti ottaa pöksyt pois. Myös pistämisen onnistumisesta lääkäri kysyi joka kerta.
Minulla oli aina liuta kysymyksiä siihen noin 3 minuuttiin, jonka vastaanotolla olin, että ne piti tykittää siinä pukemisen lomassa ja loput epäselvyydet hoitajilta. Vähän liukuhihnameinki. Mukava kuulla parempiakin kokemuksia.
Minullekin on tarjottu ammattiapua erään kerran. Se on kyllä niin, että ei sellaisesta ole varaa alkaa erikseen maksamaan saati sitten reissaamaan vielä sen vuoksi, kun muutenkin on tämä välimatka. Toivottavaa olisi, että sellaiselle keskustelulle olisi varattu aika hoitoon kuuluvaksi tai saisi jonkun etäyhteyden psykologiin. Onneksi on tämä palsta ja kaverit, ihan ilmaiseksi jelppaamassa tarvittaessa.