Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT ivf 2015 Vastaa aiheeseen: ivf 2015

Pinpin
Osallistuja

unelmoija Toivotan kovasti tsemppiä kotitestiin. Toivottavasti ne kaivatut kaksi viivaa sinne ilmestyy 🙂

mago Huippua, todellinen priima teillä meni 🙂 Onkos sullakin testipäivä laskettu punktiosta kuten mulla? Ja kaiketi veritesti? Näin mä oon käsittänyt et 14 päivää punktiosta voi tehdä veritestin ja 16 päivää punktiosta kotitestin. Näin ainakin meidän klinikalla. Peukkuja matkaan anyway! Ja mä tapoin saikkari”tylsyyttä” katsomalla yleareenasta Firman 22 jaksoa, suosittelen 🙂

Miriam Kalliitahan ne on, mutta mun hermorakenne (eli odottaminen) ei riittäis julkiselle. Veikkaan että vaikka ikää on niin tuskin oltaisiin vieläkään hoidoissa jos julkisella oltaisiin. Onneksi nyt selvisi se että kolme isoa hoitoa korvataan kelan kautta, joten eihän tässä hätäkään vielä. Toivottavasti.

Sitten pakko kommentoida tuohon ivf/ icsi asiaan. Meiltä kysyttiin että halutaanko nyt icsi (edellisellä kerralla se oli ns. kokeiluna), mutta päädyttiin pelkkään ivf:ään. Icsissä munasolu pestään ja siinä on vaarana ettei munasolu selviä siitä käsittelystä. Ja ivf:llä saatiin aivan samanlainen tulos kuin viimeksikin eli tehtiin omasta mielestä nyt se oikea ratkaisu.

Pipatsu Matkaa 230 km hoitoihin? Nostan hattua. Itsellä olisi yliopistollinen sairaala n. 10 km:n päässä ja klinikka 5 km:n päässä. Nyt ymmärrän kun apteekissa aina kyselevät matkaa kotiin. Kun tietyt lääkkeethän pitää pitää kylmässä koko ajan. Talvella se ei oo ongelma, mut sit kesällä. Ja hyvin te ootte vetäny mummolle 😀

Jotenkin tuo että pas voidaan tehdä jo alkavaan (huomenna alkaa, sanokaa mun sanoneen) kiertoon helpottaa pääkoppaa. Sitä voi kohta tulla jo surevaa ja unohtaa tämä pettymys, tuskin tää nyt enää iloksi muuttuu 😀 Kohta sitä ollaan taas jännäämässä.

Hermoja kaikille piinapäiviin! Toivotaan isoa plussa-aaltoa joka imaisee meidät muutkin mukaansa 🙂