Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT ivf 2015 Vastaa aiheeseen: ivf 2015

Mietteliäs
Osallistuja

Salvia80, nyt kyllä ihan uudella tavalla arvostan 15 minuutin matkaa lääkäriin (ja myös tunnin matkaa yliopistolliseen). Voimia reissaamiseen, osoittaa motivaation määrä kun kaiken muun vaivan ja hoitoihin sisältyvän inhottavuuden lisäksi jaksaa vielä nuo matkatkin!

Ikävää, että sua on kuunneltu niin vähän lääkärissä. Mulla oli ensimmäisellä kerralla hyvin kiireetön lääkäri, jolta sai kysellä kaikkea, mutta kahdella muulla kerralla onkin ollut vauhdikkaampaa. Ihan ok:na olen palvelua pitänyt kaikilta muilta, paitsi yhdeltä osin… Siis:

Sain alkukäynnillä mukaan pussukan, jossa oli tarvikkeita, ohjevihkoja ym. Katsoin kauhulla kahta pitkää piikkiä, jotka hoitaja sujautti pussiin ja kysyin, mlloin nuo oikein pitää pistää. Hoitaja vain hymyili, että palataan asiaan lähempänä. Myös kahdella seuraavalla kerralla sanoitin pelkoani niistä pitkistä piikeistä, kun pientenkin piikkien pistäminen tuntui inhottavalta. En saanut kuitenkaan mitään vastausta. Kolmannella kerralla, kun hoitaja kertoi Pregnyl-lääkkeen pistämisestä, hän mainitsi pitkät piikit pussukassani, joilla sitten sekoittaisin lääkkeen ja sitten vaihtaisin pienen piikin pistämiseen.

En ollut uskoa korviani. Olin puolitoista viikkoa pelännyt, milloin nuo (mielestäni) karsean pitkät ja paksut piikit pitäisi työntää vatsanahkaan, ja siinä hoitaja nyt tyynen rauhallisena selitti, että ne olivat vain sekoitusta varten. Terve. Olin tietysti hyvin HYVIN onnellinen tiedosta, mutta todellakin olisin voinut kuulla sen jo ensikäynnillä!!

Ooh, tulipa avauduttua. 🙂