Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT ivf 2015 Vastaa aiheeseen: ivf 2015

Salvia80
Osallistuja

Valkosiipi: kyselit follien koosta. Kaivoin syksyiset paperini ja 6.pistopäivä ultrassa oli neljä 6-8mm follia, kolme 9-10mm, viisi 9-10mm, kaksi 11-12mm Punktioon mennessä kerättiin 11, joista 9 oli kypsiä ja tosiaan 3 selvisi loppuun asti. Lääkärin mielestä 34-vuotiaalla ja nuoremmillakin ollaan tyytyväisiä jos 10-12 follia saadaan.

Follit kasvavat eri tahdissa, saattavat kiriä sitten kiinni lopussa, joten ei liikaa kannata miettiä. Eikä koskaa voi tietää mite kroppa reagoi lääkkeisiin.
Ruususta vielä, todellakin vaatteet sattuvat, en tiedä voisiko hoito siirtyä, mutta uskon jotenkin siihen että elimistön pitäisi olla vastaanottavaisessa tilassa. Ny tähän vatsaa ei kyllä pystyisi piikkejä pistää, on sen verran kivulias.

Miettiäs: Onpa sua pidetty jännityksessä =) Mulle kävi Pregnylin kanssa niin, että laitoin sen pienen piikin ja ihmettelin kun se aine ei tule ruiskuun…aikana yritin sitä imeä, kunnes mies sanoo, että sulla on väärä neula.
Kädet täristen sitten neulaa vaihtamaan ja kun meille oli sanottu, että se pitää pistää minuutilleen annettuun aikaan, sain paniikin kun aika meni umpeen enkä saanut edes kaikkea nestettä ruiskuun. Mies sanoo, että vielä jäi puteliin nestettä, mutta mä vaan ajattelin, että pakko on ehtiä ainetta piikittää jonkin verran kun on niin tarkkaa. Aamulla selvisi, että ei sekään ole ihan minuutin päälle.
Pregnylin pullojen suunnittelijalle kyllä voisi vinkata, että ne on niin lilliputteille mitoitettu, on kyllä tosi vaikea käsitellä hikisillä sormilla. ( tarttuvat kiinni)

Miriam: Toivottavasti löydät jonkun piikittäjän, jos et uskalla. Mutta kun oppii tekniikan ei se mahdotonta ole, ainakin jos saa aloittaa Gonal F:llä? Muistelen että oli erilaisia päiviä, välillä piikit meni helposti, välillä vaikeammin, mutta aina kun ajattelin, että ei ole muita vaihtoehtoja kun saada piikki vatsanahkasta läpi, niin loppujen lopuksi löytyi sopiva kohta. You tubesta katsoin videoitakin ja pistokulmia mietin, joita hoitajan kanssa olin kerrannut.
Tänään oli taas herkkä päivä kun hyvä ystävä ilmoitti olevansa raskaana. Totta kai olen onnellinen hän puolestaan kunvaikeata on hänenkin tie ollut, mutta edelleen se kolahtaa…ja saa tunteet pintaan.

Mielenkiinnolla teidän hoidoissa olevien juttuja luen, vaikka itsellä vielä matkaa seuraavaan..Paljon jaksamista punktioon meneville ja piinaajille.
Niin ja vielä niistä lääkäreistä ja kysymyksistä; Kyllä niitä pitää saada esittää, koska hoidoissa on niin paljon sellaista mikä mietityttää, sitä vartenhan he ovat siellä ja alankin itse valinneet.