Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT ivf 2015 Vastaa aiheeseen: ivf 2015

Miriam
Osallistuja

Tämä vertaistuki täällä on kyllä ihan vertaansa vailla! Kiitos kaikille. <3

Salvia, ihme hurjia juttuja nuo paniikit! Ajaessa tietenkin erityisen epätoivottavia. Oletko jotenkin saanut niihin lisää ymmärrystä tai ovatko ne vähitellen laantuneet?

Valkosiipi, doulaa tarkoitit? Oi, pitääpä katsoa! Olen ajatellut, että jos joskus lapsi on tullakseen, niin sitten törsätään doulaan (mutta niinhän sitä aina ajattelee tulevista tavoittamattoman tuntuisista asioista), mutta että ehkä jo näin etukäteen!

Haave80: Mullakin tänään (kiertopäivä 11) on tullut veristä pikkuvuotoa koko päivän. Hormonipiikkein 9. päivä siis. En tiedä miksi / onko normaalia.. Joskus aiemminkin näiden lapsettomuusepisodien aikana on tullut (ei koskaan silloin vanhoina hyvinä aikoina, kun kaikki oletettavasti oli kunnossa). Lääkärit tuntuvat kovin kevyesti suhtautuvan, sanovat vain, että normaalia on. Pitäisi mielestäni verrata pikemminkin kyseisen henkilön menneisyyteen kuin siihen, miten muilla naisilla on! Kerran lääkärikäynnillä kävi niin ”onnellisesti” että välivuotoa tirahteli juuri siellä vastaanotolla, ja hän suostui laittamaan kohdun suolavesitutkimukseen. Löytyi polyyppi, joka leikattiin pois pari kuukautta sitten. Mutta näköjään yhä vuotoilee.

magolle yhä lisää jaksamista, niin paljon kuin on tarpeen. Virtuaalinen herkkuviihdykekori! Ja netflix-kirjastopinokori myös. 🙂

Pitäisiköhän sitä luomupunaviiniä alkaa nautiskella jo pari päivää ennen siirtoakin, että olisi vastaanottavainen tunnelma…

Mies vei tänään spermat pakastettavaksi. Kävin tutkailemassa sen näytteenantohuoneen, kun olin kehitellyt kaikkia rähjäisiä kauhukuvia. Ihan siistiltä ja kunnialliseltahan se näytti! Hän vakuutti, että oli ainoastaan lukenut artikkeleita playboysta muttei katsonut mitään kuvia, ja sitten vain ajatellut minua… Ehkä tämä on niitä harvoja asioita, joissa pikku valheet sallittakoon. 🙂

Uskaltauduin tänään ottamaan yhteyttä (tuloksettomat) hoidot läpikäyneeseen lapsuudenkaveriin, josta olin jo ihan erkaantunut. Hän oli ihana, tekstaili haleja ja lupasi tulla huomenna luokseni illanviettoon ja antamaan piikin. Kirjoitti vielä, että saan sitten kertoa kaiken! On vielä synttäritkin, niin tosi kiva, etten sitten vain koko päivää yksin viru vatsakipuillen. 🙂 Samalla ”entiset nykyiset” parhaat ystävät ovat jääneet (kaikki raskaana tai tuoreita äitejä). Elämänvirta vie ja ystävyyssuhteet vaihtelee, ei kai siinä mitään huonoa sinänsä..