Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT ivf 2015 Vastaa aiheeseen: ivf 2015

Salvia80
Osallistuja

Pullervo Niin koen samoja fiiliksiä tuosta,että jää ulkopuolelle. Läheiset eivät välttämättä tiedosta toimivansa mitenkään oudosti. Äitini vierailee useammin samanikäisen serkkuni luona, jonka lapsille kutoo nuttuja. He asuvat paljon kauempana.
Sitten hän vielä esittelee näitä lastenvaatteita, mitä on parhaaillaan tekeillä. Se tuntuu joka kerta pahalta.
Hänelle en ole kertonut asiasta, koska sen jälkeen koko suku puisi asiaa keskenään. Voihan olla, että nämä ovat hänen keskustelunavauksia minulle tai vinkkejä, että lapsia voisi alkaa tekemään.

Silloin kun ei osata esim. puhua asiasta, itse olen havainnut jotkut jopa vaihtavat puheenaihetta. Erityisen pahalta se tuntuu silloin, kun juuri olet kerännyt rohkeutta ja avautunut aiheesta jollekin.
Tietävätkö nämä läheiset, josta kerroit teidän tilanteestanne?

Meillä eräs perhepiirin ihminen alkoi höpöttää, että tehän voisitte hiihtolomalla nyt käydä kokeilemassa sitä hoitoa. En tiedä kumman talvilomaa tarkoitti, kun ne olivat er.i aikaan. Mutta se tunne, että sitä nyt vaan mennään kokeilemaan yhdellä viikolla hoitoa alkoi ihan hieman rassata. Valaisin sitten asiaa, että ei sitä nyt noin vain mennä kokeilemaan, että viimeksi henkiseen toipumiseen meni 2kk ja töissä on todella kiirus kevät eikä sivuvaikutuksista ole tietoa. Hän on kertonut näitä hyvää tarkoittavia ihmetarinoita, kuinka kun lopettaa stressaamisen niin kaikki onnistuu ihan luomusti.

En ole kertonut, että kyllä tässä on 9 vuotta luomuiltu, eikä ihmettä ole tapahtunut. Olen yrittänyt selvittää, että kyllä meillä on ihan lääketieteelliset faktat asiasta, mutta se ei vaan jotenkin millään tunnu menevän perille. Paras oli tämä kun sain vyöruusun joka alkoi selkäkivulla, niin ensimmäinen esitys oli, että jos odotat vauvaa…Ihmiset tarkoittavat usein pelkkää hyvää, mutta se kääntyy joskus ärsytyksen puolelle.

Kummilapsemme perhe on ollut ihan loistava, saamme sanoa suoraan jos joskus ei jakseta lähteä lastenjuhliin. Ja sitten hyvinä päivinä saan heistä valtavasti voimaa, kun lapsi tulee vaika halaamaan.

Joo, mutta nämä ovat sellaisia asioita, että joskus kertominen on hyvästä ja joskus tilanne voi vain pahentua.

Mago En uskaltanut lenkittää isoa koiraa yli viikkoon punktiosta, vaikka kaikki meni hyvin, mutta kropassa tuntui. Muillekin vointeja!