Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT ivf 2015 Vastaa aiheeseen: ivf 2015

Me_82
Osallistuja

MAGO: ei meille puhuttu mistään luokituksista 🙁 siksi täällä vähän ihmeissäni lukenut teidän tarinoita.

Miriam: Mulla iski myös paniikki voiko sen irrotus piikin laittaa että onko mitään enää jäljellä kun punktio on.
Itse luin kamalasti netistä kirjoituksia joka vain pahensi asiaa, mutta kyllähän ne lääkärit asian osaa ja mulla oli 13/ 12 jäljellä eli älä panikoi!!

Mä luulen että nää hoidot on meille kaikille yhtä tunteiden vuoristorataa, itse pelkäsin piikkejä ja itkin joka kerta vaikka itse en pistänyt ku yhden…
sitten paniikki iski punktiosta.. siitäkin selvisin..
sitten että säilyykö mikään / hedelmöittyykö.. no meillä vain 2/12 .. sitten alkoi paniikki alkaako jakautuminen.. siitäkin selvittiin ja saatiin soitto että moleemmat on selvinnyt.
sitten jännitti alkion siirto.. nyt jännittää pysyykö se sisällä..kiinnittyykö..
huh huh mitä elämää..jokainen nipistys, ja tunne on ainakin 1000000 kertainen ja tää olotila, väsyttää, rintoja pakottaa,itkettää, kiukuttaa, luget inhottaa ja ja ja
samalla pitäis elää normaalisti ja samalla ottaa rennosti. unohtaa.

Kuinka kukaan voi ??

Oon monta viikkoa miettinyt itseäni 5v sitten. ystäviäni ja minä jotka kaikki tuli raskaaksi ku halus ei edes mietitty tälläistä, nykyään paasaan ihmisille siitä ettei se aina ole itsestään selvyys että tulee raskaaksi.
samalla seuraan vierestä kun ystäväni piti lapsen eikä pysty olemaan äitinä..
se viha, katkeruus mikä itseä välillä kalvaa..

Sitten muistan teidät ja luen uudestaan ja uudestaan teidän tarinoita kuinka olette vuosia käyneet hoidoissa ja tunnen itseni itsekkääksi.
Haluaisin niin antaa jokaiselle joka joutuu lapsettomuudesta kärsimään lapsen.

Kuinka monella meillä onkaan niitä ihmisiä joille voi puhua ja jotka oikeasti ymmärtää koska mulla ei ainakaan niitä ole.
Muutamalle olen kertonut niin ei ne edes tajua mitä kaikkea tässä joutuu läpikäymään.

Nyt on avauduttu sitten kunnolla 🙂

Tsemppiä kaikille hoitoa aloittaville, punktioon meneville, siirtoon meneville, meille piinailijoille ja plussanneille yhteisesti <3