Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT ivf 2015 Vastaa aiheeseen: ivf 2015

Heimunen
Osallistuja

Täällä on niin paljon taasen kirjoituksia, ettei meinaa perässä pysyä 🙂

Ystävyyssuhteisiin on lapsettomuusasia minullakin vaikuttanut. Enemmän varmaan itseasiassa oman pään sisällä. Muutamille ystäville on kerrottu hoidoista ja heidän kanssaa yhteydenpito jatkuu ennallaan. Sen sijaan koen jotenkin hankalaksi olla niiden ystävien kanssa, joille ei ole kerrottu. Tavallaan sellainen olo, että olen vain puolittain mukana tai salaan jotakin, vaikka ei edes liipattaisi kyseistä aihetta. Toisaalta sitä voisi ihan hyvin kertoakin, mutta kun ei ole voimia kantaa muiden odotuksia ja toiveita, vaikka meille toivoisivatkin kaikkea hyvää. Oman äidinkin kyselyt hoitojen etenemisestä yritän ohittaa, kun en millään jaksaisi raportoida tilannetta ja uusia pettymyksiä. Jotenkin haluan ensin käsitellä asiat itse, ennenkuin olen valmis puhumaan niistä muille.

Meillekään ei ole julkisella puhuttu mitään luokituksista, vaikka viimeksi kysyinkin. Lähinnä solumääristä mainitsivat.

(.) Huomenna olisi ohjelmassa punktion ajoitusultra. Kiva saada vihdoin selvyyttä siihen, niin osaa järjestellä asioita sen mukaan.

Gonal F:n pistäminen sujuu mainiosti, mutta Cetrotide onkin sitten ihan toinen juttu. Huoh! Ruiskuun jää aina ilmakuplia ja niiden kanssa joutuu kamppailemaan. Ihokin ärtyy pistoskohdasta ja onpa pari komeaa mustelmaakin ilmestynyt. Onneksi tätä ei tarvitse ihan hirveän montaa kertaa pistää.