Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT ivf 2015 Vastaa aiheeseen: ivf 2015

Miriam
Osallistuja

Valkosiipi, kiitos linkistä! Näyttää oikein kiinnostavalta. Ja oikein hyviä irrotteluja ja punktion odotuksia!

Me82, tosi hyvin kuvasti tuon koko rumban, ja miten kukaan voi… Kolahti!

Heimunen, tsemppiä pistoksiin ja ultraan! Mullakin on vatsa ihan taistelutanereena ihoärsytyksistä ja mustelmista. Onneksi ei ole bikinikausi. Tosi osuvasti sanottu tuo ”ei ole voimia kantaa muiden odotuksia ja toiveita”. Tuntuu että on kahden pahan välissä. Ne, jotka tietää, tuntuvat välttelevän minua (ehkä samalla tavalla kuin vakavan sairauden tai tragedian kohdanneita vältellään?) ja ne jotka eivät tiedä, no, heitä en jaksa nähdä kun on juurikin se salailun tunne.

Tänään oli punktio. Vaikka folleja oli ollut lähes 20, niin tuli vain 7 munasolua. Tuli täysi epäonnistujaolo, kun samassa lepohuoneessa olleet saivat 11 ja 13. (Eli kai vähän sama olo kuin magolla viime punktiossa?) Ja mitä täältä ja muualtakin netistä luin, niin kaikki näkyvät saaneen enemmän! Tämä päivä on mennyt vähän masiksissa. Tekstailin jo miehelle lepohuoneesta että on ryhdytty tähän koko hommaan liian myöhään, tai minä olen, että hän voi löytää jonkun nuoremman ja minä voin vain kadota maailmasta. Oli viikonloppuna kurjin synttäri ikinä (34v), lähinnä yksin kotona murehdin hedelmällisyyden hukkaanvalumista.

Viereisessä sängyssä oli tytön tukena oletettavasti hänen äitinsä. Käväisi mielessä, että entä jos vanhempani tietäisivät. Tukisivatko he? Tuskin. Hermoilisivat ja välttelisivät aihetta. En kerro.