Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT ivf 2015 Vastaa aiheeseen: ivf 2015

Felia
Osallistuja

Miriam, ajatuksesi henkilökohtaisesta epäonnistumisesta ovat erittäin tuttuja ainakin minulle. Mulla jaksaminen vaihdellut kovasti. Hyvinä hetkinä osaan ajatella niin, että vaikka tuntisin itseni huonoksi, se ei välttämättä ole totta. Silloin osaan katsoa tunteitani vähän ulkopuolelta sellaisella ”kas, tänään tuntuu tältä” -ajatuksella ja antaa niiden tulla ja mennä. Sitten taas heikompina hetkinä tuntuu, etten lasta ansaitsisikaan ja että tämä kaikki on vaan vahvistusta sille, miten surkea ja epäonnistunut ihminen minä olenkaan. Ironista on, että jos joku läheiseni kertoisi minulle olevansa tahattomasti lapseton, en ikinä voisi edes ajatella, että se olisi jotenkin hänen omaa syytään. Minä siis ajattelen sinusta, että sinulle on käynyt tosi huono tuuri ja että se ei ole sinun syytäsi. Koeta jaksaa <3 Ja muista, että hormonitkin vaikuttaa mielialoihin, kyllä jossain vaiheessa mieleen tulee taas positiivisiakin asioita. Jos et jaksa töihin niin saikkua vaan, kyllä näitä asioita on lupa surra, kunhan ei pysyvästi sänkyyn jää.