Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT IUI 2015 Vastaa aiheeseen: IUI 2015

Pipu
Osallistuja

Surenkorento, teidän tapauksessanne lohdullista on se, että yritystä on takana ”vasta” puolitoista vuotta. Toivoa on!

Meillä tosiaan lapsitoive ollut jo kaksi ja puoli vuotta. Kuukausi sitten lääkärikäynnillä lääkäri totesi, että silloin kun yritystä on takana kolme vuotta, luomuraskauden alkamisen todennäköisyys on enää todella pieni. Aika masentavaa kuultavaa. Kun siitä seksistä on jo muutenkin mennyt ilo ja spontaanius, niin eipä tuon kommentin jälkeen ainakaan enempää tee mieli. 🙁

Muutenkin itselleni tuli jonkinlainen henkinen romahdus viime viikolla, kun hoidot todella alkoivat. Olin tosi itkuinen ja ahdistunut. Tänään sain onneksi lääkäriltä lähetteen keskustelemaan sairaanhoitajan kanssa omista tuntemuksista.

Tänään ultrassa (kp 10) kaikki ilmeisesti näytti siltä miltä pitikin. Follikkelien koosta ei ollut tällä kertaa puhetta, ja noissa tilanteissa aina itse unohtaa kysyä lisätietoja. Minun ovuloimisesta ei taida olla vieläkään varmuutta, kun olen kotitestejä kokeillut vain yhdessä kierrossa ja silloin en saanut ovis-plussaa ollenkaan enkä sitten käynyt määrätyssä verikokeessakaan tarkistamassa, olenko ovuloinut. Mutta menkat kuitenkin säännölliset eli luulis, että siellä jotain tapahtuu. Tässä kierrossa käyn ottamassa verikokeen ovulaation varmistamiseksi, mutta kai sen nyt ainakin luulisi tapahtuvan, kun otetaan irrotuspiikki käyttöön.

Inseminaatio olisi osunut tässä kierrossa juuri ensi viikonlopulle eli kotihommiksi olis mennyt. Lääkäriajan lopussa, kun itkien kyselin keskusteluapua, niin en tiedä, kuinka siitä lääkäri veti johtopäätöksen, että voidaan se inssi tehdä sittenkin jo perjantaina. Nyt täytyy vaan sumplia työt jotenkin perjantain osalta….

Olen nyt kiertopäivästä 3 pistellyt pienen annoksen Gonal-F:ää. Vielä tänään ja huomenna Gonal-F-piikki. Torstaina Ovitrelle-irrotuspiikki ja perjantaina inssi. Jännittää!

Oletko muuten lukenut lapsettomuutta käsittelevää kirjallisuutta? Voisin vinkata pari hyvää teosta: Ei kenenkään äiti ja Ihmeet tapahtuvat muille. Rankkoja tarinoita, mutta hyvää vertaistukea kirjallisessa muodossa.

Voimia & jaksamista!