Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT IUI 2015 Vastaa aiheeseen: IUI 2015

Surenkorento
Osallistuja

Minulla ne itsesyytökset johtuu varmaankin siitä, että koska miehen hedelmällisyyden toteaminen on jotenkin niin yksiselitteistä ja miehen tuotoksessa ei ole mitään vikaa ollut, vaan näyte on ollut aina hyvä, niin sitten tietenkin se vika on mielestäni minussa.

Tiedän, ettei asia ole niin mustavalkoinen. Tiedän, että jotkut parit eivät keskenään saa lapsia, vaikka mitään vikaa ei ole. Silti päässä on liikkunut vaikka miten tyhmiä itsesyytöksiä. Meillähän kyse on myös selittämättömästä lapsettomuudesta.

Ennen ensimmäistä inssiä ajattelin, että jos siinä sitten raskaannutaankin, niin ehkä emme vain olleet yrittäneet tarpeeksi tai päinvastoin – olimme yrittäneet liikaa, tai ajoitus on ollut väärä tai vaikka mitä. Ehkä se oli jossain määrin helpotus, että jouduttiin toiselle kierrokselle.

Nyt sitten yleisesti ottaen tässä hoitojen edetessä olen kieltämättä miettinyt, että olisiko se avioton lapsi meillä sittenkään ollut niin suuri katastrofi. Jos olisi tullut ennen häitä, niin mitä sitten? Toisaalta jossittelu on todella turhaa. Meille sopiva aika oli häiden jälkeen, joskin minä kuvittelin, ettei se aika olisi näin venyvä käsite.

Sanotaan, että etukäteen vauvatarvikkeiden hankkiminen tuottaa epäonnea. Eli, kun satuin muutaman kassillisen äitiyspakkausvaatteita ostamaan kirpparilta pari vuotta sitten ennakkoon, niin tässäkö se rangaistus siitä nyt on?

Minulla on ollut töiden suhteen sinänsä helppoa, kun työympäristö on rento, niin olen voinut vain ilmoittaa tulevani myöhässä tai olevani tunnin-pari poissa. Esimieheni on siitä fiksu, että ensimmäisellä kerralla kysyi, liittyykö poissaolo asiaan x ja vastasin, että ei, ihan muuta. Ja sen jälkeen ei mitään kysymyksiä. Hän on tottunut siihen, että kerron menoistani kyllä suoraan, jos haluan kertoa.

Leffaan ei voitu piikittelyaikana mennä illalla, ja näytöskin piti valita sen mukaan, että ollaan oikeaan aikaan taas kotona 😀 Minulla kaikki pistokset ovat siis iltayhdeksältä, tabletit otan aamulla. Vitamiineja olen syönyt vuosikausia jo muista syistä, joten niitä ei ole nyt tarvinnut erikseen muistaa.

Vaikeinta on juuri henkinen puoli. Siinä sitä jaksamista sitten vasta onkin.

Kiitos Pipu, samaa tsemppiä toivotan sinullekin perjantaihin!

1st IUI Feb '15, 2nd IUI Mar '15, 3rd IUI on April Fools' Day '15. 1st IVF May/June '15, 1st PAS Aug '15 (didn't happen). 2nd IVF Nov '15 and two stripes in the morning of the 30th Nov.