Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT ivf 2015 Vastaa aiheeseen: ivf 2015

Salvia80
Osallistuja

Miriam, vaikka nyt tuntuu mustalta, eikä harmaankaan sävyjä näy, niin antakaa aikaa itsellenne. Tuli tosi paha mieli puolestanne. Päivä ja asia kerrallaan. Lähetän lämpimän halauksen ja jaksamista!

(.)Nämä on niin elämänkokoisia ja kaikkeen vaikuttavia asioita, ettei pettymyksen tunteita voi työntää pöytälaatikkoon tai ylipäätään lapsettomuus on läsnä kokoajan, sitä ei saa napsautettua pois päältä vaikka haluaisikin.
Huomaan, että psyykeeni toimivan niin, että alan heti rakentaa selviytymispalettia, pakenen asiaa työntekoon, lähden juoksulenkille, googletan eri vaihtoehtoja ja kokemuksia. Mietin, jospa kokeilisin sen vyöhyketerapian, vaikka vika on siittiöissä.
Että pysyisi kasassa, on pakko tarttua johonkin oljenkorteen, koska vielä en haluaisi luopua toivosta. Ilmoittauduimme miehen kanssa samalle kurssille, josta voi tulla tulevaisuudesta meidän jommankumman uusi ammatti. Yes, saadaan jotain ihan muuta ajateltavaa. Sain siitä niin paljon voimaa, että kävin tilaamassa myös parturiajan.
Huomaan kyllä, että moni asia on jäänyt hoitojen vuoksi. Kokoajan on laskettava missä pystyy säästää.
Lehtimyyjälle sanoin eilen suoraan, että kaikki rahat menevät noin 4 000 euron hedelmöityshoitoihin, niin loppui puhelu lyhyeen. Toivotti tsemppiä ja onnea.
Työkaverini nuori lapsi sai tänään vauvan ja sitä tulee nyt ovista ja ikkunoista, koitan iloita oikeissa kohdissa etten vaikuta kylmäkiskoiselta, mutta myönnän sen vaativan tsemppausta, kun esitellään laitoskuvia. ( hän siis tietää hoidoista)
Ajattelin ekan epäonnistumisen jälkeen, että pää, sydän eikä kukkaro kestä montaa hoitoa, en haluaisi aloittaa taas alusta. Kysymys oli kai ensisijaisesti, että mistä saa voimavaroja lähteä epävarmaan projektiin uudelleen, mistä saa voimia hyväksyä, jos on tarkoitettu ettei tästä koskaan tule mitään? Tähän viimeiseen en ole löytänyt vastausta. Yritän pitää teidän kaikkien toivoa yllä, jos vain itse ja puoliso jaksaa.
Ja koska tämä on näin raskas asia, siksi toivoisin, että edes jälkikäteen olisi jokin hoitoihin kuuluva psykologin tapaaminen mahdutettu. Koska silloin pettymyksen hetkellä sitä ainakin olisi kaivannut jälkipyykin pesijää. Emme saaneet edes tietää, montako solua oli alkioissa, pelkät luokat vain. Näköjään eri käytäntöjä.

Valkosiipi: Muutaman päivän olen kerännyt ajatuksiani kasaan. Miten saisin ymmärrettävästi kerrottua suhteestani äitiin. Suhteet vanhempiin luodaan jo lapsena, ja jos välillämme on syntynyt epäluottamus paljon pienemmissä asioissa, joissa olen tullut loukatuksi, niin hedelmöityshoidot ovat vihon viimeinen asia, josta annan hänelle lyömäasetta. Mieluimmin suojelen itseäni, sillä tunnen hänet.
Tähän liittyy paljon kaikenlaista, joita en voi nyt tässä jakaa. Olen etsinyt toisenlaisia selviytymiskeinoja, etteivät välit mene kokonaan. Tämä on tietenkin myös iso sydäntäni raastava asia. Kyllä, toivoisin, että minulla olisi äiti, jonka kanssa voisin jakaa asian, mutta näin ei ole. Toiseksi, en halua saattaa miestäni kiusalliseen tilanteeseen asian vuoksi. Toivottavasti punktiosi sujui hyvin!

Tsemppiä kaikille jännittäjille!