Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT IUI 2015 Vastaa aiheeseen: IUI 2015

Pipu
Osallistuja

Mäkin olen tietysti lueskellut kaiken maailman keskustelupalstoja taas. Olo on kyllä niin tavallinen kuin olla voi, eli ei mitään erityisiä tuntemuksia.

Taidanpa yrittää huomenna soittaa ja kysyä ensinnäkin syytä, miksei hoitoja voi tehdä peräkkäisissä kierroissa. Selvitän myös, miten julkisen puolen hoitoihin vaikuttaisi, jos kävisin välikierrossa yksityisellä. Luulen, että kyse on resursseista ja toi on jonkinlainen säästökeino. Ainahan sattuu niitä ”tulin raskaaksi hoitojen välissä”-tapauksia, niin ehkäpä ajattelevat välikierroilla saavansa pudotettua osan potilaista pois hoitojonosta. Tai sitten porukka ne laskee sen varaan, että porukka kyllästyy odottamaan ja lähtee yksityiselle. Säästöä syntyy siinäkin ja jonot lyhenee. Tuollaisia oon onnistunut järkeilemään täällä odottelun lomassa 😛 En usko, että olis lääkkeistä johtuva, mutta selvitän asian.

Menen muuten huomenna verikokeeseen (viikko inssistä). Ilmeisesti katsotaan keltarauhashormonin taso. Ainakin saan jotain uutta tietoa tässäkin kierrossa, jos nyt ei muuta jää käteen. Mutta toivotaan, että plussia näkyisi testeissä ensi viikolla! 🙂