Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT ivf 2015 Vastaa aiheeseen: ivf 2015

mago
Osallistuja

Pipatsu, olet ajatuksissani! Kyllä me vielä tuolta jostain suosta ylös noustaan. Näihin pettymyksiin alkaa jo pikkuhiljaa tottua ja turtua. Ei kai se auta kuin yrittää ajatella positiivisesti eteenpäin. Toivottavasti rakosta ei löydy mitään isompaa ja pääsisit mahdollisimman helpolla. Jäikö teillä vielä alkioita pakkaseen?

Haave-80, mun mielestä Kelan maksukatto on 612€, meillä tuo meni jo heti umpeen hakiessa ensimmäistä satsia. Kaiken kaikkiaan maksoi yli 700€ mutta Kela korvaa mun tilille tuon välisumman. Yksi Gonal-F jäi täytenä jääkaappiin, mietin säästänkö sen syksyä varten vai mitä teen… Nyt saan sitten loppuvuoden lääkkeet 1,50€/kpl. Reseptille pyydän nyt kaikki särkylääkkeetkin. Senkin vuoksi olisi hyvä jos vielä tänä vuonna käytäisiin tuo kolmas hoito, niin saan siihen lääkkeet melkein ilmaiseksi.
Tuosta vuodosta muuten (en muista kirjoitinko tuonne jonnekin sivun alkupäähän jo), mulla tulee hyvin usein ovulaation aikaan kunnolla veristä vuotoa ja kivut ovat sietämättömät. Lääkärit sanoivat tämän olevan normaalia. Eli siis vuotoon saa varautua parin viikon välein. Olisikohan sulla kyse siitä?

Valkosiipi, olet ihana kun jaksat noin paljon kiinnostua meidän muiden hyvinvoinnista. Miten itselläsi menee?

Lumikko, minä en ainakaan ole pitänyt nollatoleranssia. Stressi myös siitä kasvaisi liiaksi. Olen ainakin itse hoitojen aikana pari lasia juonut jos on ollut illanistujaisia tms., ja siirron jälkeen naukkaillut punaviinilasillisen joka ilta. Oikeastaan molempia olen koittanut, eli hoitoja aloittaessa menin nollatoleranssilla, mutta tajusin ettei siitä ole mitään hyötyä, ja sallinut itselleni lasin tai pari. Kummastakaan ei ole tähän mennessä ollut mitään hyötyä/haittaa.

Pinpin, siellä on hyviä uutisia! Teillä taisi kuitenkin olla vielä useampi pakkasessa, jos en väärin muista niin jopa neljä? Onko Lääkäri puhunut nyt kahden alkion siirrosta, vai yhden?

Vohveliini-, onnea matkaan! Laadukkaan yksilön olette matkaan saaneet. Niin minä myös kysyn että monenko päivän viljelyllä teillä mennään? Nyt paljon vauvaliimaa sinne suuntaan puhallellaan!

• Tätä vastausta muokkasi 5 vuotta, 8 kuukautta sitten mago.