Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT ivf 2015 Vastaa aiheeseen: ivf 2015

Mietteliäs
Osallistuja

Onpa täällä uutisia laidasta laitaan. En ole käynyt vähään aikaan lukemassa, kun olen pyörinyt oman napani ympärillä. Vilpittömät pahoittelut Mirjam ja muut pettymyksiä kokeneet, ja suhteellisen vilpittömät onnittelut Me-82 ja Pampula – kateellinen olen, ei voi mitään.

Meidän kahdeksansoluinen loistoyksilö ei tullut jäädäkseen. Hullua, mutta perjantaiaamuna ennen testiä olin varma, että se on plussa. Miehellekin hykertelin vain torstaiiltana, että ”herätän sut sitten, jos on plussa…” (oli menossa yövuoroon). ”Entäs jos ei ole?” ”Hmph, eihän mun sit tarvii sua herättää.” Olin siis tosiaan täysin siinä käsityksessä, että se ei ole vaihtoehto. Kuinka tyhmä sitä voi olla? No kyllähän mies heräsi siihen hysteeriseen itkuun vaikka en varsinaisesti mennytkään herättämään… Perjantai olikin sitten elämäni tähän asti eksoottisin työpäivä, mutta jotenkin siitä selvisi kun pisti työnaamarin päähän (kuvaannollisen, en ole sentään sirkuksessa töissä).

Lauantaina mulla oli omat kaverisynttärijuhlat (33v). Suurin osa vieraista oli läheisiä ystäviä, jotka ainakin jollain tasolla tiesivät tilanteestamme. Paitsi se yksi pariskunta, joka tuli maha pystyssä ovesta iloisena onnittelemaan päivänsankaria. Eipä sitten kukaan tiennyt, että heillä ensimmäisen lapsen laskettu aika elokuussa. Tottakai, kesällä oli häät ja nythän niitä lapsia ”kuuluukin alkaa tekemään”!!!!! Ei helveltti, jos suoraan sanotaan, niin enpä ole vielä yhtä vaikeassa näyttelytilanteessa ollut edes perjantaina töissä. Kaikkea sitä huomaa osaavansa tehdä. Onnittelin sujuvasti ja juttelin mukavia puoli tuntia kunnes alkoi oksettaa, piti vaihtaa seuraa… Synttärit meni muuten kivasti, kaikki viihtyivät, paitsi minä, mutta itsepä halusin pitää juhlat sillä riskillä, että testi edellispäivänä on negatiivinen. Mutta kun kutsut oli lähetetty 2 kk sitten, jolloin en ollut edeskäynyt lääkärissä… Enkä kyllä arvannut, että ihan noin menee.

Siirron jälkeen en käynyt täällä, kun oli sellainen ”kel’ onni on se onnen kätkeköön.” No, eipä ole onnea enää.