Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT ivf 2015 Vastaa aiheeseen: ivf 2015

Miriam
Osallistuja

Halauksia Mieteliäs ja Parisienne ja Haave! ”Ihanaa” kuulla että teilläkin nämä vihat ja kateudet ja katkeruudet ihan normaaleja tunteita. Niistä kun itsensä lisäksi muutkin jo tuntuvat syyllistävän minua, esim. se ainoa ystävä jolta en kateutta onnistu kätkemään, ja mies.

Pääsen kesällä naimisiin (kyllä! pääsen! en mene! lapsia ei hankita vaan saadaan ja naimisiin ei mennä vaan päästään), ja ”onneksi” kaksi (entistä?) parasta ystävää eivät pääse häihin, koska ovat juuri niinä päivinä synnyttämässä. Mutta polttareihin he pääsisivät. Listasin juuri bestmanille polttarilistatoivetta. En halua parhaita ystäviäni sinne maha pystyssä pilaamaan Minun Päivääni! Mutta enhän minä saa ei-haluta heitä..!?

Pipatsu, jep. Jep jep JEP. Hirveätä kuulla tuollaista. Tsemppiä kauheasti. Toivotaan nyt todella ettei kuitenkaan mitään haittaa ole saatu aikaan siellä julkisella. Ettäkö asiantuntijoihin voisi luottaa… Me siirryttiin Dextraan viime vuoden lopulla. Oltiin aiemmin julkisella ja Väestöliitossa. Dextrassa lääkäri vain ensikäynnillä pudisteli päätään ja ilmaisi olevansa hyvin nolostunut koko lääkärikunnan puolesta siitä, miten noissa muissa paikoissa on toimittu. Esim. polyyppi joka mulla lienee ollut ollut jo pitkään, no, sitä ei vain ollut huomattu (Dextran laitteella näkyi selvästi) vaikka olin monta kertaa valitellut välitiputteluista ja kysellyt tutkimismahdollisuuksia. Ja sitten kun polyyppi oli todettu, mulle suostuttiin silti tekemään inssi ennen sen leikkausta, vaikka saattaa osua polyyppiin ja tehdä pahaa jälkeä. Ja olin insseihin piikitellyt hormoneja jotka voi kuulemma jopa pahentaa endoa, vaikka on olemassa parempi vaihtoehto (rintasyöpälääke Letrozol), jota ei voida julkisella määrätä administratiivisista syistä.

Meilläkin olisi IVF-suunnitteluaika julkiselle toukokuussa. En tiedä suostuvatko ylipäätään ottamaan meitä enää sinne, mutta pähkäillyt olen, ja kyllä se oma terveys on niin tärkeä asia, että todennäköisesti jatkan suoraan aihnoastaan yksityisellä. Omien raharajoitteiden lisäksi se mikä houkuttaisi julkiselle on, että haluaisin ”kostaa”, nimittäin vähän itsekin päästä käyttämään näitä yhteiskunnan varoja! Kun lapsiperheet saa kaikenlaisia tukia, niin tuhlaisin minäkin nyt edes nämä siitä kartoittamastani veropussista..!

Status: Vaikka olo on yhä tosi kurja ja pelokas IVF-fiaskon suhteen (ovatko soluni vain fundamentaalisesti liian huonoja jakautuakseen?) alkaa silti pieni toivo nousta (ehkä toisella kerralla joku solu vaikka jakautuisikin). Uutta ruokavaliota olen noudattanut orjallisesti jo lähes viikon. Mikään muu ei saisi kyllä motivoitua tällaiseen itsekuriin kuin se lapsoseni tuolla jossain avaruuksissa. Vyöhkyeterapian aloitin eilen, ja tilasin isot paketit erilaisia lisäravinteita Jenkeistä.