Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT IUI 2015 Vastaa aiheeseen: IUI 2015

Pipu
Osallistuja

Tervetuloa tähän toiveikkuuden ja epätoivon sävyttämään pieneen ryhmäämme, Hippu! Teillä onkin jo älyttömän pitkä yritys takana, huh! Mahtaa olla aika sekavat fiilikset nyt hoitojen aloituksen myötä, voisin kuvitella. Ja on varmasti koetellut kärsivällisyyttäsi miehen epäröinti hoitoihin lähtemisestä. Ihmettelen, miten kärsivällisyytesi on kestänyt. Meillä kun on nyt tuo välikierto menossa ja tuntuu, että jo yhden kuukauden odottelu koettelee mun kärsivällisyyttä ihan liikaa.
Ilmeisesti teillä on miehenkin näyte kuitenkin on kohtuullisen hyvä, kun insseillä mennään. Oletteko yksityisellä vai julkisella? Nuo ikärajat julkisen puolen hoidoissa vaihtelee kai kunnasta riippuen, niin siksi kyselen, että vieläkö pääsitte hyödyntämään kunnallisen puolen palveluita.

Surenkorennolle hyvää hoitokiertoa! Ehdottomasti kannattaa kokeilla vaihteeksi käänteistä psykologiaa, kun kerran positiivinen ajattelu ei ole auttanut! 😀 Ja kiva, kun jaksat olla positiivinen mun suhteen. Kiva, että edes joku jaksaa ja pystyy, kun itse en siihen kykene. Aion kyllä pistää tuon viimeisen jääkaapissa lojuvan Gonal-F-annoksen ihan piruuttani, ettei jää käyttämättä. Sitä on siis yhden päivän annos jäljellä ja se pitää käyttää 28 vrk avaamisesta. Ei siitä voi haittaakaan olla. En tiedä, jaksanko metsästää ovista. Turhautti niin paljon siinä yhdessä kierrossa, kun yritin tikuttaa enkä onnistunut edes ovisplussaa löytämään.

Kävin tällä viikolla muuten vyöhyketerapiassa ekaa kertaa elämässäni. Terapeutilla oli kokemusta vyöhyketerapiasta lapsettomuuden hoidossa ja ajattelin, että jospa käynnistä saisi ainakin rentouttavan olon, jos ei muuta. Käynti oli ihan mukava kokemus ja varasin uudenkin ajan, mutta nyt olen alkanut miettiä, että onkohan se kuitenkin ihan rahan haaskausta. Jos sijoittaisin sen saman rahan psykologikäyntiin, niin hyötyisinkö enemmän? Uskon kyllä siihen, että koko kehon hyvinvointi on edellytys hedelmöittymiselle (tai no ei aina, esim. narkkareiden/alkoholistien kohdalla 🙁 ), mutta osa vyöhyketerapian hoitotavoista tuntui kyllä minusta aika humpuukilta. Esim. korviini laitettiin pieniä magneetteja, joiden piti antaa ollaa kaksi vuorokautta paikoillaan. En uskonut niiden vaikutukseen tippaakaan, mutta annoin niiden kuuliaisesti olla, koska ei niistä nyt haittaakaan voi olla. Kaiken lisäksi ei ne edes mun mielestä olleet magneettisia, kun irroittamisen jälkeen koitin saada niitä tarttumaan toisiinsa tai muihin metallipintoihin, niin ei ne mihinkään tarttuneet. Oonko vaan liian skeptinen? Ja kannattaako tuhlata rahojaan johonkin, mihin ei usko, kun kuitenkin sillä uskolla on niin suuri merkitys? Senhän todistaa esimerkiksi plasebo-lääkkeiden vaikuttavuus.

Tällaisia pohdintoja tällä kertaa… Mukavaa sunnuntaita!