Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT ivf 2015 Vastaa aiheeseen: ivf 2015

Parisienne
Osallistuja

Yöutu kiva että kirjoitit. Minulle tuli ihan kyyneleet silmiin lukiessani sinun kirjoitustasi. Minulla samanlaisia fiiliksiä, ihanaa on että jotkut onnistuu heti hoidoista ja eihän se minulta pois ole mutta samaa mieltä olen että jollain tavalla tuntuu että voiko edes puhua ’lapsettomuudesta’ kun ensimmäisellä kerralla onnistuu..Tottakai varmaan voi ja eihän sitä tiedä kuinka paljon kukakin kärsii mutta en tiedä…

Juuri miehelle tokaisin, että olen jo niin paatunut etten osaa edes ajatella että joku onnistuu ilman piikkejä ja punktioita. Ne ovat minulle ’arkipäivää’. Ystäväni kertoi minulle olevansa raskaana ja ensimmäiseksi mietin että missäköhän he ovat käyneeet hoidoissa, kunnes tajusin että niin jotkut onnistuvat ihan luonnollisesti ilman piikin piikkiä ilman monen vuoden tuskaa, itkua, odotusta.

Olen myös Yöutu samaa mieltä siitä että jos joku olisi sanonut minulle että makaat vielä useaan kertaan tässä punktiossa niin en tiedä olisiko psyyke kestänyt…Onneksi ei ole kukaan kertonut silloin sitä. Muistan kun ensimmäisessä punktiossa nimittäin mietin että onneksi tämä täytyy kokea vaan kerran koska kyllähän tästä nyt onnistutaan…:(

Ihmiset valittavat kuinka lapset ovat kalliita..Mielessäni huudan siihen vastauksen että jumalauta meillä on mennyt kymmeniä tuhansia euroja sen yhden vauvan saamiseen ja syli on edelleen tyhjä että turpa kiinni.

Minunkin puoleltani anteeksi tämä vuodatus. Jotenkin tuntuu että tällä hetkellä tällä palstalla on aika positiivisia kirjoittelijoita jotka jaksavat piirtää aurinkoa taivaalle. Niin minäkin jaksoin jossain vaiheessa. Kun niitä pettymyksiä tulee vaan liikaa niin ei ole enää oikein mitään positiivista johon tarrautua.

Yöutu muistan sinut tuolta edelliseltä palstalta. Miten teille oikein kävi jos jaksat kertoa? Voisin tietenkin lukaista sieltä edelliseltäkin palstalta mutta se on pitkä kuin nälkävuosi, eikä tee mieli jotenkin mennä lukemaan niitä vanhoja…