Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT ivf 2015 Vastaa aiheeseen: ivf 2015

Salvia80
Osallistuja

Paljon Onnea Valkosiivelle! Ja peukkuja muille, jotka elävät vielä jännityksessä hoidon lopputuloksen suhteen.

Itse sain Yöudun ja Parisiennen fiiliksistä tukea tähän päivään. Ikävistä fiiliksistäkin saa tukea, kun huomaa ettei ole ainoa…

Takana ihana viikonloppu miehen kanssa kurssilla, jossa voi ajatella ihan täysin muita juttuja, mukava työpäiväkin siihen asti kunnes asiakas kysyy onko mulla lapsia? Näinkin hääkuvasi joku vuosi sitten lehdessä, että ettekö ole tehneet lapsia? Äänessä oli sellainen sävy, että tässä vaiheessa ihmisillä jo on lapsia. Tunsin itseni täysin outolinnuksi. Saattoi ehkä itsekin siinä älytä jotain, kun totesi kysymyksen uudelleen ääneen, mutta se oli siinä vaiheessa myöhäistä.

Vaikka olen monet kerrat törmännyt tähän kysymykseen, niin kyllä se näköjään aina vaan kolahtaa. Hiljaiset itkut olen tänään taas itkenyt, en halunnut kertoa työn kautta olevalle tutulle asian oikeaa laitaa, ja sanottakoon että hän oli miespuolinen.

Tässä vaiheessa ei minulla ole mitään suurta intoa aloittaa hoitoja, vaikka ne ovatkin edessä taas pian. Toisaalta sitä on mielensä kanssa turvassa aina hoitotauoilla, vaikka ympäristöään ei voi kokonaan hallita. Kai sekin on osa tätä hyväksymistyötä, että alkaa nauttia hoitotauoista..tiesin jo ekan hoidon jälkeen, että psyyke ei kovin montaa kertaa kestä. Hatun nosto Yöudulle ja muille pitkämatkailaisille!