Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT IUI 2015 Vastaa aiheeseen: IUI 2015

Pipu
Osallistuja

Totta tuo kustannuskysymys! Musta tuntuisi epäreilulta maksaa raskauden mahdollisuudesta niin paljon, varsinkin jos raskaus ei alkaisikaan. Pelkästään tutkimusten hintoja joskus laskeskelin, niin niihinkin olis mennyt helposti ainakin 500 euroa. En enää muista tarkkoja hintoja. Yhdelle inssille taas yksityisellä tulee hintaa n. 350-400 euroa ja tietysti vielä mahdolliset lääkkeet päälle. Siispä jos IVF:ään joutuisi, olisi tutkimuksiin ja hoitoihin helposti siinä vaiheessa saanut uppoamaan ainakin 1500 euroa. Tuntuisi kalliilta aloitusmaksulta niin epävarmasta lopputuloksesta. Tietenkään se ei sitten jälkeenpäin harmittaisi, jos hoidot onnistuisi, mutta on se mun mielestä silti jotenkin epäreilua kun ajattelee, että ”normaalisti” raskaaksi tuleminen ei maksa mitään.

Mutta siis, oma valintani on julkinen puoli ja silloin joudun kestämään myös siihen kuuluvat huonot puolet 🙂

Mä aattelinkin tossa edellisessä kierrossa, että en voi plussata, kun Surenkorento olisi silloin jäänyt tänne ihan yksin. 😀 Sulla on siis huomenna kp10 ja folliultra! Mun puolestani pitäis saada kuulla, miltä progesteroniarvo näytti kaksi viikkoa sitten loppukierrosta. Mä oikeastaan toivon, että siinä olis jotain häikkää. Saisi edes jonkun oikean ongelman, jota hoitaa.