Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT ivf 2015 Vastaa aiheeseen: ivf 2015

Miriam
Osallistuja

Kiitos Parisienne ajatuksistasi. Vahvasti samastuttavia.

Ollaan riidelty miehen kanssa ihan tajuttomasti. Enemmän kuin koskaan. Sellaista epätoivoista ”tähän ei vain ole olemassa ratkaisua” -riitaa. Näinkin ”pienestä” aiheesta: jos joudumme/saamme/päädymme/uskaltaudumme lahjamunasoluhoitoon, mikä on lapsen sukunimi.

Mun mielestä ehdottomasti minun sukunimi. Silloin olisi edes jonkinlainen ”suvullinen” side lapsen ja minun välillä. Pieni verrattuna miehen geneettiseen siteeseen, mutta edes jotain.

Miehen mielestä ehdottomasti hänen sukunimensä, koska niin se nyt vain on, hän on aina unelmoinut että saa paljon nimisiään lapsia. Ja hän ei voi tätä tuskaani ymmärtää, että minä tekisin jotain NOIN suurta, koittaisin ”tehdä” hänen ja toisen naisen lapsen, ja hän ei edes nimeä minulle antaisi.

Tuntuu, että tuo on niin fundamentaalinen konflikti (kävimme samat megariidat läpi biologisen lapsen ja lahjasiittiöillä saadun nimistä, asuinpaikoista, etc., ne selvisivät jokseenkin), että se pitäisi kyetä ratkaisemaan, päädyimmepä siihen tilanteeseen tai emme. Parisuhdetesti.

Miten olemme päätyneet tällaiseen tilanteeseen. Miksi suurin osa ihmisistä ei edes joudu tällaisiin parisuhde- ja oman sietokyvyn testeihin.

Miksi meitä näin koetellaan, miksi, oi miksi. Miksi ystävät hylkäävät, eivät ymmärrä. Pitävät itsekkäänä, kun en mene brunssille ”juhlimaan uutta elämän alkua” tai kun suljen hääkutsusta lapset pois enkä tarjoa lastenhoitomahdollisuutta (ulkomailla oleviin häihin).

Miksi tämä on niin suuri tuska.