Etusivu › Foorumit › HEDELMÖITYSHOIDOT › IUI 2015 › Vastaa aiheeseen: IUI 2015
Moi kaikki ja kiitos tuestanne <3
Alan olla enemmän oma itseni 3. inssin pettymyksen ja poikkeuksellisen voimakkaan pms-ärtyisyyden jälkeen. Onhan sitä nyt joskus ja aika useinkin ollut 1-2 pv ärtyisä, mutta nyt sitä vain kesti ja kesti, liitän sitä kyllä näihin hoitoihin ja lääkityksiin, kun vuotokin on paljon runsaampaa nyt näiden aikana 🙁 Painonnousua ei mulla ole, ainakaan vielä, ollut ja herkkuja kyllä välillä itselleni sallin ihan hyvillä mielin 🙂
Osa teistä mietti noita lääkitysten määräytymisiä ja ovulaatioasioita. Mullakaan ei mitään ovulaatiohäiriötä ole, saati epäiltykään. Hormonitasot kunnossa (paitsi aiemmin se kilpirauhanen, mikä sitten Thyroxinilla saatu lopulta tasaantumaan), kierto säännöllinen. Nyt näissä 3 peräkkäisessä inssikierrossa olen saanut bongattua ovulaation ja inssin ajankohta onkin aina sen mukaan määräytynyt, saa nähdä pääsenkö tässä 4. laittamaan Pregnylin vai mennäänkö nytkin ilman sitä. Senkin olen ymmärtänyt, että teidän muiden hoitopaikoissa ei välttämättä ennen inssiä testaillakaan ovulaatiota eli sekin on sitten taas yksi erilainen käytäntö vai testaatteko ovista? Ilmeisesti joissakin paikoissa laitetaan Pregnyl joka tapauksessa ja joissakin ennen inssiä ja joissakin sen jälkeen?
Noista lääkkeistä. Meillä eka inssi tehtiin ihan lääkkeittä, omaan normaalikiertoon oviksen bongattuani. Sitten tokassa ultran jälkeen Menopur-pistokset ja 3. ja tässä 4. menty siten, että vielä Letrozol tuli siihen alkuun 2.-6. kp ja Menopur 7. kp:stä ovikseen saakka/Pregnylin pistämiseen saakka. Luget olleet sitten tukena 2. inssistä alkaen inssin jälkeiseen aikaan. Minä olen ymmärtänyt siten, että nämä em. lääkkeet ovat oman hormonitoiminnnan tukena näissä insseissä tai ainakin niin lääkärit ovat sanoneet. Ikään asiaa olen myös liittänyt, mutta liekö sillä miten iso merkitys asiassa.
Huomenna pitää käydä taas kerran apteekissa, sielläkin on kyllä saanut ravata tämän alkuvuoden aikana kiitettävästi! Huomisillasta taas pistämistä tiedossa ja jo lauantaista aloitan ovistestit ja ensi ma on folliultra, jossa sitten taas jatkosuunnitelmat inssin suhteen. Sehän siinä inssin ajoituksessa on vähän ärsyttävääkin, että kun ovulaation ajankohta on parilla päivällä vaihdellut, niin aika lyhyellä varoitusajalla sitten määräytyy tarkka inssipäivä ja ajankohta ja sitten saa järjestellä työasioita, että sieltä pääsee poistumaan pkl:lle… Viimeksikin oli valmiiksi varattuna inssiaika perjantaille, niin sitä jouduttiin sitten aikaistamaan torstaille ovistestin ”hymyiltyä” odotettua aiemmin ja tässä 3. inssissä ovulaatio olikin jo ennättänyt tapahtua, aiemmissa oli vasta tapahtumassa inssin aikana. On se tuonkin inssiajoituksen kanssa aika säätämistä…
Evitalle myötätuntoni negasta ja onnea tähän seuraavaan yritykseen! Surenkorennolle ja Hiirulille tsemppiä piinailuun, toivotaan teille plussia! Mites Pipulla ja Kyyneleellä menee?
Valoisia kevään hetkiä ja jaksamista! 🙂