Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT IUI 2015 Vastaa aiheeseen: IUI 2015

Pipu
Osallistuja

Tervehdys!

Mä oon viettänyt välikierron hiljaiseloa, vaikkakin käynyt silloin tällöin täällä lueskelemassa viimeisimmät kuulumiset. Viime viikolla hyödynnetiin bongattu ovis niin hyvin kuin pystyttiin. Menkkoja kuitenkin tuttuun tapaan odottelen viikon vaihteessa alkaviksi. Tänään on ollut outoja kipuiluja alavatsassa, molemmin puolin.

Aloin ihan ääneen nauramaan tuolle Evitan ”geneettiselle yhteensopimattomuudelle”, kun ilmaisit asian jotenkin niin osuvasti. 😀

Painonnousuasiasta… Musta tuntuu, että saattaa olla jokunen kilo kertynyt. Tuntuu, että maha vaan kasvaa ja läskiä kertyy vyötärölle. Jos tää onkin joku valeraskaus? 😀 En oo erityisemmin herkutellut, mutta liikunta ei huvita yhtään eikä ole energiaa. Väsymys on vaan pahentunut pääsiäisloman jälkeen. Onko muilla samanlaista uupumusta?

Toi on joo totta, että lääkityskäytännöt tuntuu vaihtelevat hirveästi paikkakunnittain. Jossain tehdään ovulaation induktioita ilman inssiä, jossain inssejä ilman ovulaation induktiota, jossain määrätään irrotuspiikki, jossain tikutetaan ovis… Ei voi kuin luottaa siihen, että itselle määrätty hoitomuoto on just se oikea ja sopiva, vaikkei siihen mitään perusteluja ole saanutkaan.

Hiirulilla ja Surenkorennolla pitäis olla kohta meille uutisia kerrottavana. Olis muuten aika jo saada tälle palstalle lisää plussia! 😉

Kyynel, onpa teillä ollut pitkä ja raskas taival 🙁 En voi edes kuvitella, kuinka hirveää keskenmenon kokeminen on. Ja jo yhden keskenmenon koettuaan ei varmasti koskaan uskalla nauttia raskaudesta, kun koko ajan saa pelätä keskeytymistä. Ymmärrän myös pohdintasi IVF-hoidoista. Tutkimustemme alussa ajattelin, että en ole varma, haluanko edetä mahdollisiin IVF-hoitoihin asti. Nyt kuitenkin, kun nämä inssit on alkaneet, niin tuntuu, että kun tälle hoitojen tielle on lähdetty, haluan katsoa tämän polun loppuun asti. Eipähän tarvitse sitten jossitella joskus, että olisiko sittenkin pitänyt kokeilla. Mutta jokainen tekee omat ratkaisunsa omien tunteidensa ja jaksamisensa pohjalta. Voimia!

Mä oon kanssa syönyt foolihappoa melkein parin vuoden ajan. Aika turhaltahan se tuntuu, mutta nyt varsinkin, kun sitä on mun käyttämissä monivitamiineissa mukana, niin siinä samassahan se menee.

Mulla oli työterveyshoitajalla käynti tässä just. Kerroin siellä lapsettomuudesta. Hoitaja ei oikein osannut sanoa asiaan mitään, vaikka tavallaan yritti siitä kysellä ja olla kiinnostunut. Selvästikään sillä ei ollut aiheesta minkäänlaista kokemusta. Paras oli, kun se kysyi, että onko siellä hoitavalla taholla tarjolla mitään vanhempien vertaistukiryhmää. Öööö, haloo, lapsettomien vanhempien vai???

Aurinkoista viikonloppua!