Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT IUI 2015 Vastaa aiheeseen: IUI 2015

Hippu
Osallistuja

Kuten ollaan aiemminkin todettu, niin aika paljon käytännöt vaihtelevat hoitopaikoissa! Joka kerta mulla on ultrattu inssin yhteydessä, niin on katsottu vielä tuo tilanne, onko munasolu jo irronnut vai lähtemässä. Tosi pikaisia ne käynnit sinänsä siellä on, koska aikataulut on siellä yleensä tiukat. Inssien ajoitus on hieman vaihdellut. Yksi lääkäri (tokalla inssikierrolla) teki tosi tarkat suunnitelmat folliultrassa ja ohjeisti kahdesti päivässä (!) ovistesteihin ja riippuen milloin se tulisi plussaksi sitten tarkasti määräytyi inssiajankohta ja varmuuden vuoksi tuo 38 h:n suunnitelma Pregnylistä, jos omaa ovista ei tule/ehdi tulla. Sit toinen lääkäri 3. inssikierrolla ei ollut noin tarkka, ovistestit kerran päivässä ja koska ennakoimme oviksen tuloa mahdollisesti viikonloppuun, niin sovimme perjantaille inssiajan ja edellisenä iltana olisin laittanut Pregnylin, mutta se ovis tuli sitten jo viikolla. Samassakin hoitopaikassa jonkin verran tuntuu siis meininki vaihtelevan lääkäristäkin riippuen. Joskus inssi on näissä kolmessa inssissä tehty ovistestin plussan jälkeisenä päivänä, joskus sitä seuraavana, varsinkin jos ollut illalla ”hymynaama”. Jotta joo…, nyt alan taas tikutella ovista ja maanantaina folliultrassa sit jatkot, saa nähdä kuka lääkäri siellä nyt on. Todennköisesti ensi viikolla myös inssi tapahtuu.

Eilen pistin taas itseäni ekan kerran tällä 4. inssikierrolla. Vaikka ampullin, ruiskun ja neulojen kanssa ährääminen jo sujuu paremmin, niin itse pistäminen ainakin taas n. kk:n tauon jälkeen tuntui epämiellyttävältä 🙁 Kai siihen taas tässä harjaantuu, kun joka ilta saa sitä tehdä.

Väsymystä ja uupumusta on mulla ollut koko alkuvuoden tavallista selvästi enemmän 🙁 , mutta tällä viikolla on ollut vähän helmpompaa hetkellisesti. Ehkä viime viikon loma ja mm. se, että sai viikon nukkua joka yö pitkät unet, jonkin verran auttoi. Varmaan myös tämä alkukierto on vähän helpompaa olon suhteen, yleensä Menopur-pistokset ovat minua väsyttäneet, joten enköhän taas kohta ole siinä samassa väsymyksessä…

Tsemppiä kovasti hiirulille ja Surenkorennolle loppupiinailuun! Plussia tosiaan tänne palstalle jo kaipailtaisiin 🙂

Mukavaa viikonloppua kaikille! 🙂

• Tätä vastausta muokkasi 5 vuotta, 7 kuukautta sitten Hippu.
  • Tätä vastausta muokkasi 5 vuotta, 7 kuukautta sitten Hippu.