Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT IUI 2015 Vastaa aiheeseen: IUI 2015

Evita
Osallistuja

Heippa kaikki,

välillä tosiaan tuntuu raskaalta kammeta itsestä tästä suosta ylös… Onneksi on kevät tulossa 🙂

Sudenkorento, olen nyt yrittänyt pitää kohtuni lämpimänä, jos sinne vaikka joku haluais muuttaa (yksiö vapaana):) Miusta se oli hassun ihana ohje, mutta on siinä varmaan jotain perääkin, koska onhan kohdun verenkierrolla merkitystä raskauden alkamisen kannalta.

Hiiruli , olen vähän kade tuosta siun puutarhaharrastuksesta. Siellä kuoputellessa ja möyriessä unohtuu varmaan nämä lapsettomuusasiatkin vähäksi aikaa. Meillä on valitettavasti vaan parveke ja sekin on niin kuuma, ettei siellä oikein mikään viihdy.

Pipu, se geneettinen yhteensopimattomuus oli kyllä tarkoitettukin ihan huumoriksi – eihän tätä muuten jaksaisi. Miulla on tapana sanoa miestä Pupuksi ja miehellä minua Puluksi ja ollaankin miehen kanssa naureskeltu, että ei kai se mikään ihme olekaan ettei onnistuta lisääntymään kun toinen on lintu ja toinen kani 🙂

Pistin juuri viimeisen Gonal-F:n ja huomenna huomenna olis folliultra ja mahdollisesti jo sitä seuraavana päivänä inssi. Miulla on lääkitys mennyt niin, että aluksi tabletteja söin kierron päivinä 3-7 ja pistoksia olen ottanut kp 5-9, jonka jälkeen ultra. Miulla on luonnostaan lyhyenpuoleinen <28 vrk kierto, joten oletan, että lääkkeenottopäivät määräytyy kierron pituuden mukaan, vaikka ei sitä miullekaan ole ikinä selitetty sen tarkemmin, kysyttiin vain kierron pituus ja annettiin päivät. Olen kuitenkin ottanut aina lääkettä vain joko tablettina tai pistoksena, en koskaan yhdistelmänä, mikä oli minulle uutta. Mitä tulee lh- tai ovistesteihin, niin olin vähän hankala potilas aluksi koska en motivoitunut niitä aluksi tekemään, kun mentiin ovulaation induktiolla ja ajoitelulla yhdynnällä. Jos naisella on säännöllinen kierto ja seksiä on 1-3 päivän välein, ovulaatio ei voi mennä ”hukkaan” tai ohi, koska siittiöt elää varovaisestikin arvioiden sen kolme päivää. Inseminaatioon ja piikkilääkitykseen siirryttäessä katsoin yksinkertaisemmaksi siirtyä ottamaan myös irrotuspiikin, koska ovulaatioajankohta on silloin aika saletti. En muutenkaan oikein tykkää ovistesteistä, koska ne on miusta työläitä tehdä (miulle on vaikeaa olla neljä tuntia pissaamatta) ja epävarmoja, koska lh-piikki voi olla niin lyhytaikainen, ettei sitä testillä saa kiinni.

Hiiruli, siulla taisi olla tänään testipäivä… Pidän kovasti peukkuja! Olisi tosiaan jo aika saada plussia tähänkin ketjuun, että jaksaisi uskoa, että inseminaatiollakin voi tulla tulosta.

Onnistumisia kaikille! 🙂