Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT ivf 2015 Vastaa aiheeseen: ivf 2015

katras
Osallistuja

Heippa!
Kiitos Parisienne tekstistäsi. Liikutuin minäkin. Niin todellista ja raastavaa oli kirjoituksesi. Käsittelen itse asioita aika samoin kuten sinäkin. On ihan turha yrittää työntää surua ja pettymystä pois ja yrittää olla reipas. Se kostautuu moninkertaisesti. On lupa päästää ne ulos. Suru ja pettymys ottaa oman aikansa. Siihen ei voi vaikuttaa itse ja tarviiko voidakkaan? Mielestäni ei. Hyväksyminen tulee vasta, kun sille on tilaa ja myös elämänhalu. Ihan varmasti koet vielä Parisienne nekin tunteet ja jaksat mennä prosessissa eteenpäin.

Nämä tuntemukset on meidän monen hoidoissa olevien tuttuja vieraita. Jokainen käsittelee näitä asioita ja tuntemuksia omalla tavallaan. Kaikista tärkeintä on vain käsitellä ne, olla vihainen, surullinen, itkuinen ja pikkumainen. Jos joku ei ymmärrä tai tulee antamaan omasta mielestään hyviä neuvoja, on nämä ihmiset lupa jättää omaan arvoonsa. Niitä riittää ja on niin helppoa vierestä huudella ku plussat pärähtää jo pelkästään siitä ku on kalsarit samassa pyykkikorissa. Ei kukaan pysty täysin ymmärtämään, kuin itse nämä hoidot kokenut, että mitä tää kokonaisuudessaan on.

Ja vielä se, että miksi käyn tällä puolen edelleen….välitän siitä mitä teille kuuluu ja oman itseni vuoksi, en ole valmis täysin vieläkään kääntämään sivua. Tämä on terapiaa omille välillä hyvin ristiriitaisillekkin tunteille. Ei raskausaikakaan ole pelkää onnea ja autuutta. Lapsettomuus on tiukassa ja jättää syvälle epävarmuutta.

Nyt en kirjoita taas hetkeen, onnea matkaan teille jokaiselle!

• Tätä vastausta muokkasi 5 vuotta, 7 kuukautta sitten katras.