Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT IUI 2015 Vastaa aiheeseen: IUI 2015

Hippu
Osallistuja

hiirulille syvät pahoittelut negasta, on tämä nyt meillä kaikilla näköjään aika hankalaa, eikä nämä IUI:t meinaa tuottaa tulosta 🙁 Yritetään kuitenkin jaksaa uusiin yrityksiin!

Surenkorennolle kiitokset sanoistasi ja tsempistä meille! Voimia, onnistumista, toivoa sulle IVF-hoitoihin! Paljon mahdollista, että liityn elokuussa sinne IVF-palstalle, mut toivotaan, ettei siellä törmäiltäisi, että olisi tullut jo onnistumisia 🙂

Evitalle tsemppiä taas piinailun vuoristorataan! Samoissa vaiheissa tässä taas mennään, sulla inssi päivää aiemmin.

Mulla oli tänään inssi eli tämä meni nyt sen ma folliultrassa tehdyn suunnitelman mukaan. Ti ei tullut ovistesti plussaksi, joten pääsin pistämään Pregnylin, joka oli ollut jo helmikuusta tokasta inssikierrosta lähtien jääkaapissa, mutta aiemmin sitä ei oltu tarvittu.

Mullakin oli jo osa munasoluista irronnut ja joku folli siellä vielä oli… Tänään sattui ekaa kertaa pkl:n ylilääkäri ja taas kyllä huomasi, että eri lääkäreillä on vähän erilainen näkemys samassakin yksikössä. Tämä lääkäri oli sitä mieltä, että ikä ja sperman laatu huomioiden insseillä tuskin onnistumme. Vaikka tämän itsekin olen toki tiennyt, niin jotenkin tämä lääkäri ilmaisi asian sen vähänkin toivon vieden 🙁 En siis odota tältä inssiltä nyt juurikaan mitään, vaikka nega varmasti sitten taas kyllä on pettymyskin. SOVIMME MYÖS, ETTÄ TÄMÄ ON MEIDÄN VIKA IUI! Hän ei nähnyt suositeltavana enää 5. inssiä, vaan että aloitamme tämän jälkeen kesätauon ja elokuussa sitten ivf-hoitojen suunnittelu ja aloitus. Niitä nyt kuitenkin tilanteessamme kannattaa vielä yrittää.

Olin jotenkin tämänpäiväisen jäljiltä enemmän jossakin tunnekuohussa kuin viime insseissä. Olin samanaikaisesti pettynyt ja helpottunut. Pettynytkin siihen, että inssit on nyt sitten tässä ja jotenkin tämä lääkäri sai kaiken tuntumaaan toivottomammalta. Helpottunutkin olen siitä, että tauko alkaa tämän piinailun jälkeen ja ei tarvitse mennä tuonne pkl:lle muutamaan kk:een, ei tarvitse käyttää lääkkeitä. Voi ainakin yrittää ajatella muuta. Lääkäri näki tauon hyvänä ennen ivf-hoitoja senkin vuoksi, että munasarjat ”väsyvät” näihin peräkkäisiin hoitokiertoihin. Hoitaja sitten yritti vähän mainita tauosta henkistä puolta ajatellen, ihan kun en nyt sitä itse tietäisi ja tuntisi. Nyt kyllä tuntuu, että tarvitsen tauon niin psyykkisesti kuin fyysisesti tämän tammi-huhtikuun jälkeen. Koko ajan on ollut menossa jokin vaihe, jokin lääke, jokin aika tulossa… Ehkä senkin vuoksi, vasta nyt sitten varmaan tulee tilaa sellaisille tunteille, joille ei ole ollut tilaa, kun koko ajan on jotakin ollut meneillään.

Kävin sitten Luget apteekista ja ihmettelinkin, kun lääkäri oli kirjoittanut 2 pakkausta, otin vain yhden. Ohjeessa sitten olikin, että 1 aamuisin ja 1 iltaisin. Aion kyllä olla omaehtoinen ”potilas” ja noudattaa aiempien lääkäreiden ohjetta eli käyttää 1 yöksi, kuten aiemmissakin insseissä. Riittävän epämiellyttävää niinkin…

Vähän siis apeissa fiiliksissä tällä hetkellä olen, mutta kai se taas tästä.

Jaksamista, tsemppiä ja toivonhippusia teille jokaiselle! 🙂