Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT ivf 2015 Vastaa aiheeseen: ivf 2015

luppa77
Osallistuja

Moikka,

Olen todella pahoillani, kuullessani, että munasoluissa on häiriöitä.

Olen menossa ekaan punktioon vappu viikolla. En osaa iloita, että nyt vihdoin onnistumme. Vuosien yrityksen ja puolentoista vuoden hoitojen jälkeen pelottaa, että labrassa löytyy vika myös omista munasoluista.Ihan väärä ajatusmalli

Teen kaikkeni, että saisin ajatukset positiiviseksi.Jotenkin pelottaa, että vaikka raskaus alkaisi, se ei pääty onneen ja vauvaan. Tuntuu, niin uskomattomalta, että miten meille voisi onni kääntyä….

Tässä on nyt vauvoja ympärillä, ja olen saanut heitä pitää sylissä ja nauttia heistä. Suurin osa aikuisista ihmisistä, vaan puhuu sellaista, mitä ei pysty kuuntelemaan….te koette samoin kuin minä. Ja se on ihanaa. Olen myös viime aikoina jutellut naisten kanssa, jotka ovat käyneet läpi hoidot, ja luovuttaneet, tai hoidoissa ollaan oltu 4 vuotta ja vasta sitten tuli vauva , tai lahjamunasolut olivat ratkaisu ,jolla tulos onnellisuuteen ja vauvaan.

Te jotka olette kauemmin olleet hoidoissa, ja joilla on jo ikäviä yllätyksiä, ette varmaan jaksa minun jännitystä ja pelkoa kokea.

Se on ihan oikeutettua. Mutta mä oon päättänyt, että vaikka jännitän ja pelkään pahinta, enkä uskalla toivoa, etten pety. Mä en silti katkeroidu. Rakennan muuta elämää samalla pikkuhiljaa. Opiskelen työn ohessa minkä verran, pystyn. Ja haen rauhaa sisäiseen levottumuuteen joogasta ja lenkkeilystä
ja nautin pienistä pienistä hetkistä, jotka antavat joskus tilaa ahdistuksesta.

Tämä on raskas tie, eikä kukaan osaa sanoa, mikä tulos on. Kortit on pakko katsoa yksi kerrallaan…

Voimia ihan hemmetisti nyt jokaiselle!