Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT IUI 2015 Vastaa aiheeseen: IUI 2015

Hippu
Osallistuja

Evita, mulla nuo Luget on olleet 200 mg:n kapseleita eli annos on ollut 200 mg yöksi, mutta nyt tämä lääkäri olisi siis määrännyt 400 mg/vrk, mutta kerran ei sitä sanonut suoraan ja ohjettaan perustellut, vaan sain lukea pakkauksesta, niin toimin aiempien lääkäreiden ohjeen mukaisesti. Hän vain kysyi, että onko IUI:n jälkeen ollut keltarauhastukea ja vastasin Lugesteronin olleen, niin hän sitten tällä omalla ohjeellaan teki uuden reseptin… Ollaan omaehtoisia ja itsekin aivotoimintaa omaavia!!!

Olo nyt vähän parempi kuin eiliset fiilikset ja tässä auttoi kyllä se, että kävin töiden jälkeen kasvohoidossa, johon olin ajan varannut joskus maaliskuussa. Enpä silloin arvannut miten oikeaan ajankohtaan tämä osui. Olipa ihana olla rauhassa pitkällään miellyttävässä hoitotuolissa peiton alla, kun kasvoja hoidetaan. Varsinkin kasvohieronta oli ihanaa, hetken aikaa sai vain olla ja joku hoisi ja hemmotteli 🙂 Suosittelen! Alussa oli kosmetologin (olen käynyt samalla kauan) kanssa puhetta ihon kunnosta, onko erityistä, onko ollut stressiä, kun ihossa hieman kuivia kohtia, näppyloitä, niin mainitsin lyhyesti meidän olevan lapsettomuushoidoissa ja kaikenlaisia hormonilääkityksiä on ollut. Hän suhtautui mukavasti, ei kysellyt enempää, mutta arveli lääkkeiden ja asiaan varmasti liittyvän stressin vaikuttavan ihoonkin.

Pipulle voimia uuteen inssikierrokseen! Kuulostaa fiksulta, että haet ulkopuolista apua. Toivottavasti on hyvä terapeutti ja käynneistä on sinulle apua 🙂 Nämä on kuitenkin niin isoja ja monitahoisia asioita ja rankkoja vaiheita, että ammattiapu ei varmastikaa ole pahitteeksi. Henkistä puolta ei hoitopaikoissa huomioida, kun huomio on lähinnä vain näissä itse hoidoissa, ajoituksissa, lääkityksissä jne. Vai että äitiyspkl:lla olisi sen psyk sh:n vastaanotto, hip hurraa, just joo… Meillä täällä tämä pkl sijoittuu samaan kerrokseen äityispkl:n kanssa, sentään omassa rauhassaan, mutta tänne mennessä joutuu kulkemaan käytävää, jolta äitiyspkl:lle mennään. Joskus kuuluu vauvan itkua, kuten eilenkin odotustilassa ollessani…

Väsymystä ja saamattomuutta on mullakin ollut. Olen muutenkin huono pitämään yhteyttä ihmisiin ja koska töissä saa olla jatkuvasti ihmisten kanssa tekemisissä ei normaalistikaan jaksa kovin sosiaalinen olla vapaa-ajalla, niin nyt ei ole jaksanut sitäkään vähää.

Tämä on ollut tosi tärkeää, että tänne on voinut kirjoittaa ja on saanut vertaistukea teiltä toisilta samoja vaiheita eläviltä, kiitos teille siitä <3

Leppoisaa viikonloppua! 🙂

• Tätä vastausta muokkasi 5 vuotta, 7 kuukautta sitten Hippu.
  • Tätä vastausta muokkasi 5 vuotta, 7 kuukautta sitten Hippu.