Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT Talvi/Kevät plussat 2014-2015 Vastaa aiheeseen: Talvi/Kevät plussat 2014-2015

katras
Osallistuja

Heippa kaikille!

Hempula, oikein hyvää kesä/mammalomaa sinulle. Me mennään aika samoissa viikoissa. Tänään tasan 30 poksahti. Samalla on poksahtanut myös järkyttävä ihottuma. Alkoi pikkuhiljaa pari viikkoa sitten ja nyt levinnyt kumpaankin sääreen, alamahaan rintakehään/kaulaan ja kutina on välillä aika järkyttävää. Hermo ollu kireällä ku niin tuskanen olo koko ajan. Maksa/sappiarvot otettu ja ne ookoo, eli tää on jotain raskaudesta johtuvaa tai nokkosihottumaa. Siis ihan nokkosihottuman tyyppistä, mutta ihan kaikki oireet ei kuitenkaan siihen täsmää. Ajattelin mennä luontaistuotekauppaan hakeen luonnonmukaista antihistamiiniä. Kuulemma ollut hyvin apua siitä. Muuten kaikki hyvin. Vauva liikkuu paljon. Nyt vaan pisti mietityttään tää sukupuoli, että onkohan tää tyttölapsi sittenkään kun kuulemma tää ihottuman puhkeaminen viittaa poikalapseen ja ensiraskauteen…..tämä tieto siis netistä.

Kimalle: Minullakin oli istukka vielä rakenneultrassa viikolla 22 kohdunsuussa melkein kiinni, mutta pari viikkoa sitte kontrollissa se oli noussut ylöspäin. Toivotaan että sinullakin se sieltä vielä nousee, eikä tarvi sen vuoksi leikata. Sitte se paino. Mullakin on tuota tahtia noussu ja minä en syö normaalia enempää. Sama ateriarytmi kun ennenkin ja nyt olen monta viikkoa tosissaan kiinnittänyt huomiota etten napsi välipaloja ja mun ruokahalu muutenkin tasaantunut. Normaali syöminen riittää, mutta painoa tullut 15kg ja se ahdistaa henkisesti. Neuvolasta vihjaili, että pitäiskö sun alkaa pitämään ruokapäiväkirjaa. Ottiko vähä päähän!!!! En todellakaan ole pitänyt, enkä aio pitää. En syö liikaa, mutta aineenvaihdunta vaan ei toimi kunnolla. Kakka jumittaa, suomeksi sanottuna. On tullut nyt viime päivinä ekat turvotuksetkin. Sekin lisää painoa.

Pullervolle onnittelut sykkeestä! Aika menee niiiin hurjan äkkiä eteenpäin. Itse ei meinaa millään ymmärtää, että kuukauden päästä alkaa äitiysloma!! Onnellista odotusta sinulle/teille!! Meillä sama neuvolapäivä 5.5 taas punnitukseen kuulemaan kuinka lihava oon. Tilasin itselleni oman verenpainemittarin, kun oon niin säälittävä, että jännitän mittaamista neuvolassa ja aina eka mittaus näyttää mitä sattuu ja pulssi taivaissa. Mittailen kotona, niin ei tarvi siellä mitata. Mulla oli hemoglobiini viime neuvolassa pudonnu 106:teen saa nähdä onko se nyt noussu. Rautaa on tullu syötyä monessa muodossa ja olo on kyllä jo parempi.

Hyvää kevättä kaikille ja onnellisia odotuspäiviä!