Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT IVF kevät/kesä 2015 Vastaa aiheeseen: IVF kevät/kesä 2015

MsFields
Osallistuja

Moi,
Liityn uutena tänne. Alkaa pää hajoilla niin paljon, että rupesin jo kattelee vertaistukiryhmiä, mutta jos täältä aloittais. Olen myös varonnut nettiryhmiä, sillä jossain vaiheessa huomasin kirjoitusten seuraamisen ja jatkuvan omien olojen analysoinnin stressaavan enemmän kuin pään stressitaso antaa myöten. Joten ehkä olen täällä vain vähän aikaa.

Mä oon kohta 33v ja mun mies 40v. Ollaan yritetty lasta vuodesta 2/2013. Tutkimuksiin päästiin 2014, jolloin lääkäriltä tuli myös lausunto ettei luomuraskaus tule meillä onnistumaan, ja 2015 alkoi sitten IFV -hoidot (ICSI), elikkä juuri parhaillaan menossa. 29.4. olin munasolupunktiossa, eli kaikki mahdolliset ja mahdottomat hormonimömmöt on pistetty ja suihkuteltu ja huomenna alkaa Lutinol (tai joku vastaava). Punktiossa löytyi 14 munarakkulaa, joista 10 munasolua ja eilen lääkäri soitteli, että 4 munasolua jatkaa näistä eteenpäin. Viljely tehdään pitkän kaavan mukaan koska vaput, eli blastokysta siirretään 4.5.

Huolettaa niin maan perkeleesti, etten jaksa miettiä mitään muuta. Joo tiedän, että pitäisi keksiä muuta tekemistä ja liikkua sun muuta. Ja nämä hormonitkin varmaan vaikuttaa, itkettää koko ajan. Lisäksi mies on koko ajan ollut töissä.

Punktio ei ollut itsessään kivulias niin kuin eräs lääkäreistämme (meillä on lääkärit HUSissa vaihtunut jo varmaan 10 kertaa, i am not kiddin’) varoitteli, vaan lähinnä jälkifiilikset on ollut kivuliaita, vatsaan sattuu, ja syöminen turvottaa niin paljon ettei oikein jaksa liikkua. No mullahan on vielä virallisesti saikkupäivä tänään.

En ole stressannut tätä projektia koko 2014 koska lähinnä olen odotellut että alkaa IFV ja tämä on meidän ainoo vaihtoehto. Nyt kaikki toiveet ja odotukset on kasautunut tähän hoitoon ja se surettaa ja musertaa. Koko ajatus siitä että me ei saada lasta. Saadankohan ikinä.

Olen yleensä positiivinen ja tulevaisuuteen luottavaisesti suhtautuva. Ja kertonut tästä projektista about kaikille, perheelle, töissä ja lähimmille kavereille. Nyt alkaa luottamus vaan hieman rakoileen. Noh päivä ja toimenpide kerrallaan tässä on menty. Täytyy vaan muistaa se, eikä maalailla mustia pilviä kun taivaskin on noin sininen.

Rakkautta ja voimia, jaksamista jokaiselle. Ei tämä ole helppoa.