Etusivu Keskustelu HEDELMÖITYSHOIDOT IVF kevät/kesä 2015 Vastaa aiheeseen: IVF kevät/kesä 2015

Inkeri
Osallistuja

HEI KAIKKI!

Tämä on ensimmäinen kerta ikinä kun kirjoitan mihinkään keskustelufoorumiin. Taustalla olen pyörinyt jo vuosia mutta jostain syystä en ole rohjennut kirjoittamaan..
Olen 33v. ja mieheni yli 45v. Perheenlisäys on saanut luvan tulla kesällä 2010 mutta vielä ei ole minkäänlaista plussantapaistakaan ruudussa käynyt. 2014 syötiin clomeja 6-7 kiertoa ja julkisen puolen hoitoihin päästiin joulukuussa -14. 1/2015 tehtiin yksi inssi mutta lääkäri ei ollut kovin toiveikas, koska mitään suurempaa vikaa/syytä lapsettomuuteen ei löydy ja yritystä on takana niin kauan. Minua alkoi kuitenkin hoidot huimaamaan ja halusin ensin yhden inssin ennenkuin lähdetään rankempiin.

Noh, tänään oli se päivä. Ensimmäiset sumutteet synarelaa meni aamulla nokkaan eli pitkä hoito alkoi. 19.5 on ensimmäinen ultra. Oireet jännittää ja pää on aika sekaisin. Toisaalta on hurjat toiveet hoidon onnistumisesta ja toisaalta ei pitäisi ladata tähän nyt liikaa, ettei tipu sitten niin korkealta.

Viimeisen vuoden aikana olen vasta pystynyt kertomaan tästä laajemmin ystävilleni ja läheisilleni. Kertominen on kyllä helpottanut oloa kun ei tarvi enää salailla. Tosin aika reipasta esitän eli se miten paljon sattuu, ei ole kuin muutaman lähimmän tiedossa. Tukea ja tsemppiä olen kovasti saanut ja ihmiset ovat aidosti kiinnostuneita mitä nyt tapahtuu. Siskoni ei kyllä tiedä vieläkään. Tuntuu niin vaikealta kertoa kun hän sai viime syksynä vauvan.

Mukavaa kuulla muiden samassa tilanteessa elävien mietteitä ja jännittää yhdessä. Oltaispa me kaikki äitejä 2016!